Consilierii locali se întrunesc joi, de la ora 14, în şedinţă extraordinară pentru a hotărî neconstituirea ca parte civilă în dosarul de urmărire penală deschis împotriva directorului Administraţiei Domeniului Public (ADP), Liviu Andrica, directorului tehnic Tibor Szuhai, administratorului ştrandului Ioşia, Gheorghe Sime şi angajaţilor Florentin Avram, Daniel Fâşie, Florentin Bradea şi Sorin Floruţ. Cei şapte sunt acuzaţi de săvârşirea infracţiunii de neglijenţă în serviciu în urma accidentului care a avut loc în ştrand pe 6 iunie, când Elisabeth Haidău, o fetiţă de şapte ani a murit înecată absorbită în gura de scurgere a unui bazin care nu a fost acoperită cu grilaj.

Hotărârea Consiliului Local este necesară pentru că Inspectoratul Judeţean de Poliţie Bihor a cerut municipalităţii o informare cu privire la valoarea pagubelor materiale şi morale provocate de accident, inclusiv prin impactul public rezultat în urma mediatizării cazului.

Conform raportului de specialitate anexat proiectului de hotărâre, Primăria nu vrea să se îndrepte împotriva angajaţilor ADP. "Accidentul s-a produs în data de 4 iunie, sâmbăta, şi, în pofida mediatizării cazului, duminică, 5 iunie, fiind o zi călduroasă, ştrandul a fost plin realizându-se încasări mai mari ca în ziua precedentă. Luni ştrandul a fost închis, aceasta fiind regula, deoarece în fiecare zi de luni ştrandul este supus unor verificări şi eventuale reparaţii precum şi pentru curăţenia întregului ansamblu. (...) În cursul săptămânii ştrandul este, în general frecventat de către pensionari care beneficiază de intrare gratuită, ceea ce nu aduce bugetului local niciun venit. Din evidenţele contabile ale ADP rezultă că încasările rezultate în perioada următoare accidentului nu s-au diminuat. În concluzie nu putem vorbi de existenţa unui prejudiciu sau unei pagube aduse patrimoniului municipiului", se menţionează în document.

Drepturi speciale pentru angajaţii Primăriei

În şedinţa de joi, consilierii locali sunt chemaţi să apere şi salariile funcţionarilor municipalităţii. Raportul de specialitate anexat proietului de hotărâre sub semnătura directorului economic Eduard Florea şi directorului juridic Eugenia Borbei militează pentru menţinerea acordurilor de muncă încheiate cu angajaţii municipalităţii şi a prevederilor bugetare stabilite pentru anul 2011 cu păstrarea drepturilor speciale.

Municipalitatea are nevoie de sprijinul Consiliului Local în eventualitatea în care conflictul cu Curtea de Conturi pe tema salariilor angajaţilor Primăriei se va muta în instanţă. Instituţia de control a cerut administraţiei locale să elimine drepturile speciale convenite de reprezentanţii Primăriei cu cei ai sindicatului "Civica" din instituţie şi prevăzute în contractul colectiv de muncă pe anul în curs.

Potrivit înţelegerii, angajaţii cu venituri până la 1.700 (peste 75% din funcţionarii Primăriei), primesc 535 lei în plus la salariu, cei cu venituri între 1.700 şi 2.200 încasează 482 lei iar celor cu venituri peste 2.200 lei le revin 429 lei. La aceste drepturi de adaugă trimestrial şi câte 550 lei, cu titlul de bani pentru haine. Sumele luate în discuţie sunt brute şi nu compensează pierderile salariale aplicate de Guvern prin reducerea salariilor cu 25% şi eliminarea primelor şi sporurilor.

Pe lista argumentelor invocate de Primăriei în favoarea menţinerii drepturilor speciale se numără disponibilizările masive de personal din ultimii trei ani care au dus la creşterea volumului de muncă, salariile mici şi faptul că sursa de finanţare pentru drepturile speciale este asigurată, oricum, din veniturile proprii ale bugetului local şi nu afectează bugetul de stat.