Consilierii locali se întrunesc luni, de la ora 14, în şedinţă ordinară, pentru a dezbate rectificarea negativă a bugetului Primăriei pe anul în curs. Conform raportului de specialitate, măsura este determinată de "scăderea nivelurilor încasărilor aferente cotelor din impozitul pe venit colectat prin aparatul de specialitate al bugetului de stat şi măsurile guvernamentale privind reducerea salariilor bugetare cu 25%".

Spre exemplu, din cotele defalcate din impozitul pe venit la jumătate anului, municipalitatea încasase doar 47% din sumele prognozate, din taxele hoteliere doar 43%, iar din impozitul pe spectacole doar 23%. Şi exemplele ar putea continua.

Din acest motiv, aleşii locali vor fi chemaţi să hotărască reducerea cheltuielilor Primăriei pentru a se încadra în venituri. Astfel, Primăria şi instituţiile subordonate vor fi nevoite să îşi reducă cheltuielile cu circa 3,1 milioane lei, iar cheltuielile cu bunuri şi servicii cu 2,1 milioane lei. La fel se va întâmpla şi cu regiile locale cum ar fi Compania de Apă, Regia Autonomă a Pieţelor Agrement şi Salubritate sau Oradea Transport Local.

Pe ordinea de zi a şedinţei de luni se mai numără încheierea unui protocol de colaborare între Administraţia Social Comunitară Oradea şi Universitate pentru acordarea de asistenţă medicală gratutită stundenţilor, aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru pasajul peste linia ferată din strada Theodor Neş şi desfiinţarea Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor ca instituţie cu personalitate juridică prin absorţia în aparatul Primăriei.