Pot porni lucrările 

Firma Macio a depus la Direcţia de Urbanism a Primăriei toată documentaţia necesară la obţinerea autorizaţiei de construcţie pentru viitorul pod rutier peste Crişul Repede care va lega zona străzii Făcliei de Dragoş Vodă. Angajaţii municipalităţii analizează în acest moment actele preluate şi urmează să elibereze documentul în cursul acestei săptămâni. "Reprezentanţii firmei Macio au spus că pot începe construcţia imediat ce primesc toate documentele, deşi termenul limită pentru demararea lucrărilor este luna noiembrie", a declarat primarul Ilie Bolojan.

Podul rutier peste Crişul Repede din zona Dragoş Vodă va decongestiona circulaţia pe podul Dacia şi va constitui o alternativă de a ajunge în oraş pentru orădenii care locuiesc pe dealurile oraşului. Construcţia va avea o lungime de 81,45 m şi o lăţime de 12,30 m, din care: 7,80 metri de carosabil şi 1,50 metri de trotuar. Pe o parte a podului va fi trotuar şi pistă de bicicletă, iar pe cealaltă parte numai trotuar. Valoarea aproximativă a podului este de 7.560.000 lei, iar investiţia va fi suportată integral de firma Macio, care a primit la schimb un teren la capătul podului pentru amenajarea facilităţilor necesare unui hotel.

Patru pentru pod

În paralel, municipalitatea a organizat licitaţia pentru construcţia viitorului pod din zona actualelor pontoane. Acesta va face legătura între cartierele Rogerius şi Ioşia, unind străzile Carpaţi şi Oneştilor, şi va decongestiona circulaţia de pe şoseaua de centură, oferind o alternativă la podurile Decebal şi Densuşianu. Până luni la ora 15, când a expirat termenul limită pentru depunerea ofertelor privind construirea viitorului pod, s-au înscris la licitaţie patru firme: Selina şi Construct Mod din Oradea, respectiv CCF Drumuri şi Poduri SRL Timişoara şi Hidroconstrucţia SA Bucureşti.

Viitorul pod rutier va fi amplasat cu 60 de metri în amonte faţă de actualul podeţ de pontoane şi va fi construit în diagonală, nu perpendicular pe albie, pentru a nu afecta terenurile de sport din vecinătate. Podul va avea câte o bandă pentru circulaţia autovehiculelor uşoare şi o bandă pentru biciclişti şi va fi lung de 108 metri. Cele două trotuare pentru pietoni vor avea fiecare câte 1,5 metri lăţime, iar pistele pentru biciclişti câte 1,2 metri. De o latură şi de alta a părţii carosabile va exista câte o zonă de siguranţă de 0,5 metri lăţime.

Conform estimărilor municipalităţii, construcţia podului, inclusiv cu subtraversările de pe ambele maluri, după modelul celor de la Podul Decebal, precum şi amenajarea căilor de rulare pe străzile Oneştilor şi Carpaţi, plus a sensurilor giratorii de la ambele capete, vor costa circa 1,9 milioane euro.