Constructorii au început miercuri, în Centrul Civic, săpăturile la prima parcare de tip park and ride din Oradea. Construcţia va fi amenajată în jurul Catedralei Ortodoxe Învierea Domnului.

Au început săpăturile!

Lucrările, atribuite unei asocieri de firme conduse de Construcţii Erbaşu pentru 24,4 milioane lei fără TVA, vor trebui finalizate în termen de un an.

"Constructorul va trebui să predea lucrarea pe 1 Decembrie, anul viitor. Sperăm să nu apară probleme care să provoace întârzieri", a spus primarul Florin Birta, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă la faţa locului.

Edilul a precizat că "ritmul lucrărilor va depinde foarte mult de descărcările arheologice care vor fi făcute aici, dat fiind faptul că şantierul se desfăşoară în vecinătatea şanţului cetăţii".

Miercuri constructorii făceau săpături de control pentru identificarea traseelor reţelelor din zonă înainte de evacuarea pământului pentru a face loc construcţiei.

Jos parcare, sus piaţetă...

Proiectată de firma Proarh a arhitectului orădean Pafka Ernest, prima parcarea de tip park and ride din Oradea va avea o capacitate de 277 locuri, din care 9 locuri pentru motociclete şi 268 de locuri pentru autovehicule, din care câte şase locuri vor fi rezervate persoanelor cu handicap şi maşinilor electrice.

Clădirea, cu un regim de înălţime de tip demisol, va avea doua accese rutiere, ambele dinspre şanţul Cetăţii, orientate spre străzile Griviţei şi Calea Clujului şi patru accese pietonale dispuse la parter şi demisol. Parcarea va fi deservită de patru lifturi de câte opt persoane.

"Deasupra parcării va fi amenajată o piaţă cu dalaj din piatră şi mobilier urban în care vor fi plantaţi 63 de arbori şi 638 de arbuşti", a spus Birta.

... pe banii oraşului

Parcarea din jurul catedralei episcopale ortodoxe va fi construită din fonduri de la bugetul local, după ce municipalitatea orădeană nu a reuşit să atragă fonduri europene pentru această investiţie.

"Finanţatorul european nu a considerat că este vorba de o parcare park and ride pentru că nu este la intrarea în oraş", a spus Birta.

Primarul de Oradea a argumentat însă funcţionalitatea de park and ride a construcţiei, arătând că şoferii care vor veni în municipiu îşi vor putea lăsa maşina în noua parcare pentru a circula cu mijloacele de transport în comun fără să aglomereze oraşul.

"Această parcare va fi gestionată împreună cu OTL. Toţi cei care vor dori să o utilizeze vor putea circula gratuit în municipiu pe baza tichetului de parcare", a spus Birta.

Potrivit primarului, parcarea va fi căutată de şoferi pe axa de intrarea în municipiu dinspre Cluj, cu peste 20.000 de maşini pe zi, fiind cea mai aglomerată.

Birta a mai declarat că municipalitatea va încerca să construiască în următorul ciclu bugetar o a doua parcare de tip park and ride.

Cea de-a doua parcare va fi amplasată la una din intrările în oraş pentru ca municipalitatea să poată atrage fonduri europene pentru construirea ei.