Ultimul tronson care nu era contractat din Autostrada Transilvania, cuprins între Poarta Sălajului și Nușfalău, a fost dat în lucru unei asocieri de firme din Turcia. La semnarea contractului au participat joi, la Zalău, premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Suma pusă la bătaie pentru realizarea acestei porțiuni de 41 de kilometri, de pe teritoriul județului Sălaj, a mult așteptatei autostrăzi A3 este una record, de peste 6 miliarde de lei, autoritățile confirmând că este cea mai mare investită într-un contract de infrastructură rutieră în România.
Contractul a fost încheiat între CNAIR şi Asocierea Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS-Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS (Turcia).
„Este ultimul tronson care nu era contractat din autostrada Transilvaniei. O perioadă de timp, cu adevărat, a fost o aplicare mult mai mare pe zonele în care România nu avea niciun fel de autostradă, dar cu prezenţa noastră astăzi aici am vrut să arătăm foarte clar că nici o zonă a României nu va fi lăsată în urmă. Dimpotrivă, toată politica a fost de a crea un echilibru. Dacă s-ar fi dezvoltat România într-o astfel de logică, sunt ferm convins că în acest moment nu ar fi părăsit atât de mulţi români România să-şi caute un loc de muncă mai bine plătit în altă parte. Este un record, este o zi istorică, aş putea spune, pentru că avem cea mai mare valoare contractată pe zona de infrastructură rutieră, peste şase miliarde de lei, mai exact 6,62 miliarde de lei fără TVA şi în localitatea Meseş, va fi cel mai lung tunel din România, de aproximativ 2,89 kilometri”, a declarat Marcel Ciolacu, citat de News.ro și G4Media.ro.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a punctat că, având o valoare de 6,62 miliarde lei (fără TVA), „acesta este cel mai scump contract de infrastructură rutieră semnat până acum în România”.
„Pe tronsonul de autostradă, cuprins între Poarta Sălajului și Nușfalău, cu o lungime totală de 41 km va fi construit și Tunelului Meseș (2,89 km), cel mai lung tunel rutier construit până acum în România. Contractul, finanțat prin Programul Transport 2021-2027, prevede finalizarea noului tronson de autostradă în termen de 78 de luni (18 luni perioada de proiectare și 60 de luni perioada de execuție), iar pe traseu vor fi construite inclusiv 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de 13 km)”, a mai arătat acesta.
Pe de altă parte, tot Grindeanu a spus că pe tronsonul Suplacu de Barcău - Biharia, din județul Bihor, „am intrat în faza de execuţie”.
Despre constructorii turci care au câștigat licitația pentru lotul Poarta Sălajului - Nușfalău, el a spus: „Avem experienţe pozitive cu ambele companii. Una dintre ele a intrat pe final de contract pe lotul întâi de la drumul expres de la Craiova la Piteşti. Erau nişte domni care nu îşi făceau treaba, am reziliat şi a câştigat una din cele două companii, au terminat înainte de termen şi au făcut treaba foarte bine. Cealaltă companie e partea de asociere de la metroul din Bucureşti şi de asemenea a câştigat toate cele patru loturi de la Sibiu la Făgăraş şi sunt în execuţie în acest moment şi mai au un lot foarte important pe care îl vor termina anul acesta, ultimul lot lipsă între Ploieşti şi Buzău, unde înaintează foarte bine şi vor fi finalizaţi şi acei 17-18 kilometri şi anul acesta”.