Deși pe 10 noiembrie a fost respinsă definitiv, în instanță, contestația privind adjudecarea lotului Chiribiș - Biharia, CNAIR și asocierea câștigătoare, formată din Precon Transilvania, firmă controlată de orădeanul Beniamin Rus, și Citadina 98 din Galați, nu au semnat până acum contractul de execuție a tronsonului de 28,55 km din Autostrada Transilvania.

Întrebat de ce, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a oferit un răspuns vag, spunând că a discutat cu Beniamin Rus pe această temă și s-a referit la „diverse litigii care vin din urmă”.

Informația a fost publicată de site-ul Economedia.ro, care notează că noul contract nu se semnează în contextul proceselor care se află pe rol după ce CNAIR a reziliat în 2022 contractul pe care-l avea încheiat cu Trameco, din grupul Selina, al lui Beniamin Rus, pentru execuția aceluiași tronson de autostradă. 

Același portal redă răspunsul pe care Sorin Grindeanu l-a dat atunci când a fost întrebat despre întârzierea semnării conteactului pentru cei 28,55 km ai lotului dintre Chiribiș și Biharia. 

„Am avut o discuție cu domnul director, patron, nici nu știu ce, de la compania care a câștigat (n.r Precon), domnul Rus, împreună cu domnul Pistol, și acolo e o întreagă istorie, semnări patriotice înainte de campania electorală (mandatul Lucian Bode). Eu cred că vom ajunge la un numitor comun astfel încât să fie semnat contractul. Sunt diverse litigii care vin din urmă. CNAIR a transmis companiei care a câștigat care sunt limitele (n.r condițiile), compania urmând să-și facă o analiză internă. Noi nu puteam să ieșim din cadrul legal al licitației. Am transmis aceste lucruri companiei, urmând ca ei să ia deciziile potrivite. Cât de repede cu atât mai bine”, a afirmat Sorin Grindeanu, citat de Economedia.ro.

Despre aceeași temă, șeful CNAIR, Cristian Pistol, a spus:. „În funcție de ce va decide firma de construcții, noi putem să semnăm contractul, evident, cu clauză suspensivă pentru că în documentația de atribuire a fost prevăzut acest lucru.”

Valoarea contractului este de 785,2 milioane de lei fără TVA. Asocierea firmelor Precon Transilvania și Citadina 98 din Galați a fost declarată câștigătoare la începutul lunii iunie, dar decizia a fost contestată în instanță de firma austriacă Strabag. Pe 10 noiembrie, Curtea de Apel București a respins, definitiv, contestația.

După cum BIHOREANUL a mai scris, în mai 2022, CNAIR a reziliat pentru acest tronson un contract încheiat în baza unei licitații din 2020, contra sumei de 326 milioane lei, cu asocierea Trameco, Drum Asfalt, Drumuri Bihor (din grupul Selina), Vahostav SK (Slovacia), Water Drillings (București), deoarece antreprenorul a cerut suplimentarea valorii contractului pe motiv că expertizele pe șantier au indicat necesitatea unor lucrări suplimentare față de cele prevăzute în caietul de sarcini, întocmit în 2017. "Şantajul constructorilor care vor bani fără să muncească s-a încheiat", a precizat, la vremea aceea, ministrul Sorin Grindeanu.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!