Curtea de Apel București a respins, definitiv, contestația depusă de firma austriacă Strabag în asociere cu una din Cluj în scopul anulării rezultatului licitației organizate de CNAIR pentru construirea tronsonului dintre Biharia și Chiribiș al Autostrăzii Transilvania, de 28,55 km.
Licitația fusese câștigată în vară de asocierea dintre firmele Precon Transilvania, controlată de orădeanul Beniamin Rus, și Citadina 98 din Galați.
Urmează noul contract
Curtea de Apel București s-a pronunțat vineri, 10 noiembrie, în procesul intentat Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România de asocierea dintre Strabag și societatea Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL din Cluj, pe care magistrații au considerat-o ca fiind nefondată. „Respinge plângerea ca nefondată. Obligă petenta (n.r. – adică cele două reclamante) la plata sumei de 36,76 lei cu titlu de cheltuieli de judecată către intimată (n.r – adică în beneficiul CNAIR). Definitivă”, se arată despre soluția Curții de Apel București pe portalul instanței.
Anterior, Strabag și ARL Cluj contestaseră și la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, dar fără succes, rezultatul licitației pe care CNAIR a lansat-o în august anul trecut și la care au fost înregistrate cinci oferte din partea a tot atâtea asocieri de firme.
În urma procedurii, CNAIR a declarat-o câștigătoare pe cea a asocierii dintre Precon Transilvania (firmă controlată de patronul grupului Selina, Beniamin Rus) și Citadina 98 (Galați), contra sumei de 785,21 milioane lei (fără TVA).
În perioada următoare, CNAIR trebuie să semneze contractul, așadar, cu asocierea Precon – Citadina 98.
Anterior, CNAIR reziliase pentru acest tronson un contract încheiat în baza unei licitații din 2020, contra sumei de 326 milioane lei, cu asocierea Trameco, Drum Asfalt, Drumuri Bihor (din grupul Selina), Vahostav SK (Slovacia), Water Drillings (București), deoarece antreprenorul a cerut suplimentarea valorii contractului pe motiv că expertizele pe șantier au indicat necesitatea unor lucrări suplimentare față de cele prevăzute în caietul de sarcini, întocmit în 2017.
Chiribiș – Suplac, în așteptarea semnării contractului
Pe de altă parte, cu o săptămână în urmă, CNSC a respins contestațiile depuse de doi dintre ofertanții care în vară au pierdut licitația organizată pentru reluarea lucrărilor la tronsonul de 26,35 km dintre Chiribiș și Suplacu de Barcău, și anume asocierea condusă de Precon Transilvania și respectiv Nurol (Turcia).
Purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, a declarat miercurea trecută că, după respingerea contestației de către CNSC, urmează să fie semnat contractul cu câștigătorul licitației, Erbașu Construcții, contra sumei de 884 milioane lei (plus TVA).
Și pentru tronsonul Chiribiș – Suplacu de Barcău CNAIR oprise anterior, tot anul trecut, semnarea unui contract în baza unei alte licitații, organizate în 2021 și câștigate de asocierea dintre Erbașu Construcții cu Vahostav SK (Slovacia), contra sumei de 524,95 milioane lei.
Deocamdată, însă, reprezentanții CNAIR nu au răspuns solicitării BIHOREANULUI de a preciza dacă acest contract a fost semnat și când va fi semnat cel pentru Biharia – Chiribiș cu Precon Transilvania – Citadina 98.
Sursa de finanțare a lucrărilor, la ambele tronsoane, sunt fonduri europene, iar durata prevăzută în caietele de sarcini pentru finalizarea lor este de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 pentru execuție.
Până în prezent, singurul tronson de autostradă construit în Bihor este cel dintre Borș și Biharia, de 5,35 km, dat în folosință în 2020 după lucrări executate rapid de asocierea Trameco, Drum Asfalt, Drumuri Bihor, Vahostav SK și Water Drillings, contra sumei de 134 milioane lei.