Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, a făcut joi o vizită-fulger în Oradea şi în Aleşd, la o lună după ce în reşedinţa de judeţ anunţa că Ministerul şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale au încheiat demersurile legale pentru începerea lucrărilor la trei şosele de centură în judeţ, concret a unui troson al centurii metropolitane din Oradea, a centurii Beiuş-Ştei şi a celei din Aleşd.

Joi, însă, atât la Oradea, unde s-a întâlnit cu conducerea PNL Bihor mulţumindu-i că i-a propus să candideze la Camera Deputaţilor în Bihor, cât şi la Aleşd, unde a fost aşteptat inclusiv de consilierii locali, ministrul a dat o veste proastă: şoseaua de centură Aleşd Sud – Aleşd Nord, care urmează să devieze în afara oraşului traficul intens de pe DN 1, mai are de aşteptat, deoarece asocierea de firme care a câştigat licitaţia organizată de CNADNR ar fi suspectată de fraudarea unor fonduri europene.

"Domnul ministru ne-a comunicat că asocierea româno-italiană Comsit are un proces deschis pentru o suspiciune de fraudare de fonduri europene, motiv pentru care semnarea contractului va fi amânată", a declarat BIHOREANULUI, vineri, primarul oraşului Aleşd, Ioan Todoca.

Acesta a adăugat, însă, că a contactat ulterior conducerea asocierii, pentru a afla detalii, iar reprezentanţii acesteia au rectificat informaţia, afirmând că de fapt nu este vorba despre nicio fraudă, ci doar despre penalităţi stabilite în urma unui contract anterior şi contestate în instanţă. "Din câte mi s-a explicat, asocierea nu este acuzată de fraudare, ci i se impută penalităţi pentru un alt contract. Am luat legătura din nou cu dl. ministru, care mi-a spus că informaţia va fi verificată, pentru a se analiza dacă poate fi semnat contractul", a afirmat Todoca.

Mai "norocoase" sunt, în schimb, Oradea, unde va fi construit un tronson de centură metropolitană din Calea Sântandreiului până în Biharia, la nodul de legătură cu viitoarea Autostradă Transilvania, cu profil de autostradă pe patru benzi, costurile fiind estimate la 158 milioane euro, iar licitaţia urmând să fie lansată de CNADNR.

De asemenea, pe 6 octombrie, la Ştei a fost semnat contractul dintre CNADNR şi asocierea româno-portugheză Copisa pentru construirea şoselei de centură Beiuş-Ştei, în valoare de 257 milioane lei fără TVA.

La fel ca în cazul tronsonului de centură metropolitană din Oradea şi a centurii Beiuş-Ştei, şi şoseaua de centură Aleşd a fost deja cuprinsă în Master Planul General de Transport al României, lucrările urmând să fie finanţate din Fondul European pentru Dezvoltare Regională (75%) şi din bugetul de stat al României (25%).