Sunt situații în viață în care pur și simplu simți că nu ai soluții de a ieși din criză. Priviți la ce se întâmplă la Școala Oltea Doamna! Șoferii se enervează că traficul se blochează atunci când părinții vin să-și scoată copiii de la ore, dar altă soluție nu există, pentru că nu poți lăsa elevii, mai ales pe cei mici, să meargă singuri acasă.

S-a sperat că prin construcția Pasajului Magheru situația se va remedia, dar singurul lucru notabil este că nu-i va ploua pe cei blocați în subteran. De altfel, nicio stradă din Oradea, cu sau fără pasaj, n-ar scăpa de blocaj dacă timp de câteva minute mașinile opresc în mijlocul drumului.

Cei care susțin că ar trebui obișnuiți copiii să meargă singuri la școală nu știu ce vorbesc. Această metodă era valabilă acum 50 de ani, când și eu, mergând sau venind de la aceeași Oltea Doamna, care se numea Generală 4, întâlneam două-trei mașini pe drum. Acum, a fi pieton în acea zonă reprezintă un adevărat sport extrem.

Poate niște autobuze școlare care să-i îmbarce pe cei mici din locul îngust din fața școlii și să-i lase la parcarea din spatele Tribunalului ar fi o variantă, dar soluțiile trebuie să le găsească Primăria, Inspectoratul Școlar și Poliția Rutieră.

Pe lângă nenorocirea asta cu traficul, mai sunt și lucruri care țin de lipsa noastră de organizare. Mergeți la amiază la orice școală și veți vedea puhoi de părinți, înghesuiți unul în altul ca-n noaptea nunții, în așteptarea odraslelor. Adică îi chinuim pe micuți cu distanțare fizică, cu măști, băști și dezinfectanți, dar marele pericol planează asupra părinților și bunicilor care socializează fără să vrea. Acest cocktail de fluide este mult mai periculos decât apropierea dintre copii.

Vigilenta conducere a Inspectoratului Școlar nu s-a gândit nicio clipă că pericolul poate veni din fața școlii, nu din interiorul ei? Decât să-i ții pe părinți pe stradă, claie peste grămadă, mai bine i-ai lăsa în curtea școlii, unde este un spațiu mai generos și pericolul de infectare mai redus. Numai că pentru asta trebuie să ai inițiativă, putere de decizie și hotărârea de a nu aștepta norme metodologice de la derutatul Minister al Educației.