Într-o nouă conferinţă de presă, desfăşurată joi, şi pe care a justificat-o ca fiind "un semnal de disperare faţă de lipsa de obraz a PDL-iştilor", preşedintele PNL Bihor, senatorul Cornel Popa, a criticat din nou politica de neglijare de către Guvernul Boc a infrastructurii rutiere din Transilvania şi, în particular, din judeţul Bihor.

Viitorul trecut

Popa a arătat că în urmă cu o lună a adresat Ministerului Transporturilor mai multe întrebări privind lucrările preconizate pentru anumite drumuri naţionale ce traversează judeţul, răspunsurile primite fiind însă, la fel ca în trecut, "pe lângă subiect", adică evazive sau chiar mincinoase.

Astfel, senatorul liberal a vrut să afle când va avea loc licitaţia pentru reabilitarea drumului Oradea-Beiuş, ce sume au fost alocate şi care este termenul de finalizare pentru reabilitarea acestui tronson din DN 76, dar şi pentru sectoarele DN 19 dintre Biharea şi Chiribiş, DN 19 B între Chiribiş şi Suplacu de Barcău, pentru DN 1 H între Uileacu de Criş şi Spinuş şi, în fine, când se vor încheia lucrările pe DN 79 între Oradea şi Arad.

Întrucât, pe 3 mai, Ministerul Transporturilor a răspuns, de pildă, că între Uileacu de Criş - Spinuş "lucrările vor demara începând cu data de 27 aprilie", adică în trecut, dar şi pentru că răspunsul nu reflectă realitatea, lucrările de plombare fiind vizibile doar între Oradea şi Beiuş, nu şi pe celelalte tronsoane şi sectoare, Cornel Popa a anunţat că schimbă tactica.

Cu jalba la UE

După ce timp de aproape trei ani a făcut zeci de interpelări către Ministerul Transporturilor şi Guvernul României, Popa a spus că de acum se va adresa autorităţilor europene, deoarece chiar şi proiectele finanţate cu fonduri UE sunt "sabotate" de autorităţile din ţară.

"Pentru centurile ocolitoare Beiuş-Ştei şi Aleşd, Uniunea Europeană a avizat proiectul de realizare în 2008. Au fost primele aprobate pentru România de UE, dar au fost băgate în sertar, unde zac şi astăzi", a acuzat Cornel Popa, explicând că este vorba despre fonduri de peste 100 milioane de euro, la care Guvernul trebuia doar să asigure o cofinanţare de 30%, însă în legătură cu care nu este interesat, chiar dacă există riscul pierderii acestor bani.

Liderul PNL Bihor a spus că pe 31 mai şi 1 şi 2 iunie va fi prezent la Bruxelles, unde îl va aborda cu aceste probleme chiar pe comisarul european pentru Transporturi, Andris Piebalgs.

"Nesimţirea" lui Berceanu

În acelaşi context, Cornel Popa a prezentat presei şi declaraţia politică pe care a făcut-o marţi în Senat pe marginea unei afirmaţii despre Autostrada Transilvania, făcute de fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, care spunea săptămâna trecută că "Autostrada Transilvania a fost o prostie şi este o prostie. Nu e o prioritate".

"Nu avem nevoie de gogoşile domnului Berceanu. Nu accept ca un fost ministru al Transporturilor să se comporte ca un şobolan. Ceea ce face el este un act de nesimţire", a spus Cornel Popa, amintind, din nou, că Autostrada Transilvania ar fi urmat să străbată întreaga regiune, determinând astfel dezvoltarea ei, dar şi a celorlalte regiuni ale ţării.

"Din 2001, de când am început demersurile pentru Autostradă, ungurii au făcut şapte ramuri de autostrăzi. Noi nu am făcut nici Autostrada Transilvania, care a ajuns o simplă potecă pe lângă Cluj, nici Coridorul IV", a mai spus Popa, precizând că sub miniştrii PDL ai Transporturilor Autostrada Transilvania a fost neglijată cu argumentul că era mai important coridorul IV din Nădlac spre Bucureşti, dar nici acesta nu a fost realizat.