Oameni de toate vârstele sunt invitați, sâmbătă, 9 septembrie, în Cetatea Oradea, la prima ediție CosmoParc, un eveniment ce își propune să-i familiarizeze în special pe copii cu noțiuni de știință și astronomie, într-un mod plăcut și distractiv.

CosmoParc se va desfășura între orele 9 dimineața și 23, în curtea interioară a fortăreței.

Conform unui comunicat al organizatorilor, participanții vor avea acces la: un planetariu, ca să descopere planetele Sistemului Solar și Universul, telescoape și hărți cu meridianul Zero, un atelier de scriere, despre literatura SF, dar și un atelier cu matematică aplicată și distractivă.

Atelierele sunt conduse de profesori, specializați în disciplina de studiu corespunzătoare, arată informarea. În plus, Teatrul de copii va pune în scenă spectacolul „Bum-Bum”.

CosmoParc este organizat de USR Bihor, împreună cu asociația Anima Urbi, fiind menit „atât să aducă un plus educațional, cât și să onoreze tradiția astronomiei în Oradea”.

„Considerată multă vreme Meridianul 0 al lumii, în Cetatea Oradiei s-a construit primul observator astronomic din Europa, în anul 1459, de către episcopul Joan Vitez din Zredna. Se spune chiar că celebrul Cristofor Columb ar fi descoperit America, folosind ca ajutor la navigație o hartă celestă întocmită la Oradea: Tabula Varadensis”, se explică într-un comunicat al USR Bihor.

Evenimentul vine să completeze inițiativa formațiunii politice de a înființa în Cetatea Oradea un parc științific, cu astronomia ca temă centrală. Pe lângă faptul că i-ar ajuta pe copii să înțeleagă mai bine lumea astrelor, în plus ar fi și o atracție turistică pentru Oradea, susțin reprezentanții USR. Cei care doresc pot susține proiectul CosmoParc prin semnarea petiției: https://petition.qomon.org/semneaza-pentru-cosmoparc/.

Program CosmoParc:

Atelier de fizica cu roboti educationali 10:00 – 16:00

Atelier de chimie, experimente 11:00 – 17:00

Atelier matematica 10:00 – 14:00

Atelier literatura, eseuri de ficțiune: 11:00 – 17:00

Atelier astronomie: 10:00 – 23:00

Planetarium  10:00 – 23:00

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!