Cozile din sensul giratoriu de la intrarea de pe şoseaua de centură pe drumul de Sântandrei ar putea dispărea în circa două luni.

Urmează montarea grinzilor pe pasaj

Constructorii aşteaptă să fie finalizate grinzile din beton care vor fi montate cel târziu în iulie pe pasajul peste linia ferată.

"Traficul rutier prin sensul giratoriu de la intrarea de pe şoseaua de centură pe drumul de Sântandrei s-ar putea decongestiona în circa două luni. Conform constructorului, grinzile din beton de pe pasajul care va trece peste linia de centură ar putea fi montate undeva în iunie", a declarat pentru BIHOREANUL prefectul de Bihor, Dumitru Ţiplea.

Potrivit prefectului, furnizarea grinzilor, deja comandate, întârzie atât ca urmare a numărului mare de comenzi cu care se confruntă constructorul pe fondul investiţiilor mari de infrastructură derulate la nivel naţional, cât şi a procesului laborios de fabricare, având în vedere dimensiunile mari ale acestora.

"Intenţia constructorilor este ca lucrările la viitorul pasaj să intre peste vară într-o fază finală, astfel încât în cursul lunii septembrie circulaţia să revină la normal", a spus Ţiplea.

În prezent, circulaţia pe şoseaua de centură se desfăşoară cu dificultate, în ciuda eforturilor constructorului care a amenajat o bandă suplimentară pe şoseaua centură pe sensul de mers spre Oradea dinspre Sântandrei.

Joi dimineaţă, între orele 7 şi 8, toate accesurile spre şoseaua de centură dinspre comuna limitrofă erau ocupate cu maşini care avansau bară la bară.

La fel, în cursul zilei, au fost momente când simpla traversare a sensului giratoriu dura circa 20 de minute.

Patru luni de avans

Amenajarea pasajului peste linia de tren de la intersecţia şoselei de centură cu Calea Sântandreiului este parte integrantă a drumului de legătură dintre Oradea şi Autostrada Transilvania.

Investiţia a fost iniţiată de Primăria Oradea în urmă cu mai mult de cinci ani, în parteneriat cu CNAIR. Aceasta prevede construirea a peste 19,07 kilometri de şosea, din care 16 km cu profil de autostradă şi 3 km cu profil de drum expres.

Şoseaua porneşte din actuala giraţie de pe Calea Sântandreiului şi continuă aproximativ paralel cu calea ferată peste câmpurile dintre oraş şi Sântandrei, urmând să traverseze cu un pod drumul de legătură construit în 2018 între Oradea şi comună (ce iese în zona Ioşia Nord), iar apoi şi Crişul Repede cu un pod spectaculos, cu 8 deschideri.

Drumul continuă către Calea Borşului, pe care o va traversa tot cu un pod, suficient de înalt pentru ca pe viitor sub el să poată fi amenajată o linie de tramvai către comuna Borş.

De acolo, şoseaua se va îndrepta spre Biharia, unde se va conecta cu Autostrada Transilvania.

În prezent stadiul lucrărilor era de circa 50%, acestea fiind, potrivit constructorului, în avans cu circa patru luni faţă de graficul din contract.

Vezi aici stadiul lucrărilor la sfârșitul lunii trecute, filmate din dronă de asociația Pro Infrastructură

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!