Aeroportul orădean a fost complet modernizat, dar e prins în cleştele concurenţei de către cele din Cluj, Timişoara şi, mai nou, Arad. Dacă aeroportul clujean este de câţiva ani nr. 1 în Transilvania, cel din Timişoara a anunţat săptămâna trecută că Ryanair îşi va face aici o bază pentru a opera şase noi curse, din care patru externe.

Săptămâna aceasta, un alt aeroport din apropiere, cel din Arad, a semnat cu compania olandeză Join Airlines un contract conform căruia aceasta va efectua săptămânal o cursă internă şi trei internaţionale, din care una spre Verona (Italia) şi alta spre Stuttgart (Germania), cel mai probabil din luna iunie.

În timp ce orădenii aşteaptă curse spre Italia, Germania, Spania, Austria, Marea Britanie, Irlanda, fiind nevoiţi să apeleze la serviciilor companiilor care operează de la Cluj, Timişoara, Debreţin sau Budapesta, conducerea Consiliului Judeţean Bihor şi a Aeroportului Oradea încă nu au lansat procedurile de achiziţie publică pentru desemnarea unor operatori care să asigure noi curse, externe.

Săptămâna trecută, preşedintele CJ Bihor, Cornel Popa, a declarat într-un interviu acordat BIHOREANULUI că prezenţa Ryaniar la Timişoara "nu pune deloc în pericol şansele ca această companie să aibă o bază şi la Oradea", precum şi că la finele acestei luni, pe 29 ianuarie, reprezentanţii a 27 de companii aeriene se vor reuni la Oradea, abia după această reuniune urmând să se ştie exact interesul lor pentru aeroportul orădean.