Pentru prima oară după instalarea lor, panourile publicitare comandate de UDMR Bihor în această campanie eleectorală au fost explicate joi de preşedintele organizaţiei, deputatul Cseke Attila, care într-o conferinţă de presă susţinută joi a tradus mesajul din limba maghiară inscripţionat pe ele: „Transilvania este viitorul. Acolo unde autostrada este din asfalt, nu din hârtie. Finalizarea Autostrăzii Transilvania până în 2020. Asfaltarea drumurilor comunale”. „Sub acest slogan se ascunde o dorinţă a comunităţii maghiare, dar eu cred că este o dorinţă a tuturor locuitorilor din Transilvania, aceea de a avea autostrăzi şi drumuri asfaltate”, a spus Cseke.

Preşedintele UDMR Bihor a afirmat că până în 2018 este „obligatoriu” ca tronsonul din Bihor al Autostrăzii Transilvania să fie finalizat, deoarece Ungaria a început construirea tronsonului de autostradă de la Debreţin spre frontiera cu România, de care trebuie să se conecteze, iar realizarea întregii Autostrăzi Transilvania este un drept al bihorenilor „prin taxele şi impozitele pe care le-au plătit”.

Cseke a amintit, în context, că UDMR a intrat la guvernare cu PSD la începutul anului 2014 doar cu această condiţie, ceea ce nu s-a întâmplat, dar a criticat şi actuala conducere a CNADNR pentru că după ce în mai 2014 fosta conducere a semnat la Oradea contractul cu asocierea firmelor spaniole Corsan – Corviam nu a reziliat înţelegerea în toamnă, când acestea deja depăşiseră termenul pentru actualizarea studiului de fezabilitate.

„Compania de Autostrăzi trebuia să fie mult mai fermă, dacă ai semnat contractul în mai 2015 şi studiul de fezabilitate trebuia refăcut în patru luni, iar în septembrie nu era, atunci la primul termen în care nu s-a făcut trebuia întrerupt contractul”, a spus Cseke. De asemenea, el a calificat drept „un teatru relansarea lucrărilor” din septembrie anul acesta, spunând că utilajele mobilizate de spanioli pe şantier erau prea puţine în mod evident pentru ca intenţia acestora de a presta lucrarea să fi fost reală.

Preşedintele UDMR a profitat de temă pentru a spune că partidul său va intra la guvernare, în orice alianţă, numai dacă problema autostrăzii va fi soluţionată. „Pe noi nu ne preocupă în momentul actual guvernarea, ne preocupă să avem o campanie de mobilizare şi un rezultat bun, dar orice discuţie pentru o eventuală participare la guvernare, indiferent cu cine, este condiţionată de finalizarea autostrăzilor din Transilvania”, a spus Cseke. La întrebarea BIHOREANULUI dacă acest lucru presupune automat şi ca UDMR să deţină Ministerul Transporturilor în următoarea guvernare, el a precizat că „nu”.

Tot vorbind despre infrastructura rutieră, Cseke a criticat Guvernul Cioloş pentru că a adoptat Master Planul General de Transporturi al României prin Hotărâre de Guvern, nu prin lege asumată în Parlament de toate partidele, arătând că necesarul de finanţare pentru proiectele cuprinse în strategie este mult mai mare decât resursele: „Pentru proiectele cu finalizare până în 2020 România dispune doar de o treime din fondurile necesare, este nevoie de 12,8 miliarde euro şi vom dispune de 4,6 miliarde euro, deci este un minus de 8,2 miliarde euro pe care nu ştim de unde îl vom lua. (...) Pentru proiectele pe perioada 2020-2030, etapa a doua, sunt 16,7 miliarde euro necesare şi vom avea disponibili 8,8 miliarde euro”.