Ghişeele Primăriei îşi vor prelungi programul. "Contribuabilii nu vor mai trebui să se învoiască de serviciu ca să îşi plătească taxele şi impozitele sau să depună o cerere. Programul de funcţionare al ghişeeelor va fi uniformizat, acestea urmând să rămână deschise până la ora 18", a declarat joi, în cadrul unei conferinţe de presă, city-managerul Eduard Florea.

În prezent ghişeele din sala de lucru cu publicul sunt deschide între orele 7:30 - 16:30, cu excepţia zilei de joi, când programul este prelungit până la ora 18 în baza HG 1.487 din 2005 privind măsuri pentru combaterea birocraţiei.

Conform noului program, ghişeele municipalităţii vor fi deschise zilnic până la ora 18, mai puţin vinerea, zi în care acestea se vor închide la ora 16, pentru că, oricum, afluxul de public este mai redus. Măsura va intra în vigoare cel mai probabil în cursul lunii februarie, după ce conducerea municipalităţii va discuta noul program cu reprezentanţii sindicatului angajaţilor Primăriei.

Plata cu telefonul

În plus, pentru a veni în întâmpinarea orădenilor, municipalitatea va implementa în februarie un sistem de plată cu ajutorul telefonului mobil fără costuri suplimentare şi fără necesitatea prezentării la ghişeu.

"Lucrăm la o aplicaţie care va face posibilă vizualizarea pe telefonul mobil a obligaţiilor fiscale, amenzi sau impozite. Contribuabilii vor avea inclusiv posibilitatea să le achite pe bază de card bancar, la fel ca în cazul oricărei plăţi pe internet", a mai spus Florea.

City managerul a mai anunţat că începând de joi aplicaţia Oradea City Report s-a îmbogăţit cu o nouă rubrică pentru petiţii, pe lângă cele legate de drumuri, iluminat şi spaţii verzi, transport public, reţele de apă şi altele. "La noua rubrică "impozite şi taxe", orădenii vor putea cere lămuriri cu privire obligaţiile fiscale şi vor primi răspuns în cel mai scurt timp", a declarat Eduard Florea.

De altfel, tot pentru operativitate, cel târziu din luna martie orădenii care depun la Primărie cereri de avize sau orice alte documente vor putea fi anunţaţi prin SMS, la cerere, cu privire la eliberarea acestora. Solicitantul va fi informat printr-un mesaj de la care ghişeu şi în ce interval orar îşi poate ridica actul solicitat.