La Colegiul Tehnic "Alexandru Roman" din Aleşd se învaţă mai bine. Cu prilejul finalizării unui proiect finanţat de Ministerul Educaţiei şi care a avut în prim-plan pregătirea elevilor pentru examenele naţionale, profesorii au anunţat că, în ultimii doi ani, procentul de promovare a bacalaureatului a crescut, în rândul absolvenţilor din acest colegiu, cu 10%.

Concret, în vară, 76,7% dintre absolvenţii colegiului au promovat examenul, în timp ce în sesiunea din 2021 procentul era de 66%. 

Performanţa se datorează pregătirii suplimentare la care elevii au participat, în cadrul proiectului "Pregătire, implicare, calitate", finanţat între anii 2018 şi 2023 prin schema de granturi ROSE a Ministerului Educaţiei şi închis luni, printr-o masă rotundă anume organizată de Colegiul "Alexandru Roman". 

Obiectivul declarat al proiectului în valoare totală de 451.290 de lei, conform unui comunicat de presă al unităţii de învăţământ, a fost "creşterea calităţii serviciilor educaţionale pentru asigurarea progresului şcolar al elevilor de liceu, în vederea menţinerii unei rate ridicate a procesului de absolvire, de participare şi promovare a examenului de bacalaureat".

Potrivit profesoarei Melania Joldea (foto jos), care a coordonat proiectul alături de colegele Tatiana Moţi şi Anca Toderaş, orele de pregătire suplimentară şi remedială s-au ţinut la disciplinele cerute pentru examenul de bacalaureat de către profesorii Şarlota Băican, Ana Mihaela Cadleţ, Monica Cuciula, Carmen Dios, Mădălina Marian (limba şi literatura română), Monica Moisin, Lidia Ciucle, Laura Strugar (matematică), Eva-Gabriella Osvath Szabo (biologie), Anca Toderaş (istorie), Iulia Ciucurescu (geografie), Dorina Venter (chimie), Melania Joldea (fizică), Angela Faur (consiliere şi orientare).

De asemenea, în acelaşi proiect, şcoala a achiziţionat echipamente precum laptopuri, imprimante, camere video de supraveghere şi table inteligente, astfel încât elevii să aibă condiţii moderne pentru învăţare.

O fostă elevă implicată direct în proiect a apreciat activităţile desfăşurate. "Orele de pregătire suplimentară m-au ajutat pe mine şi pe colegii mei să trecem la un alt nivel prin repetarea organizată a materiei pentru bacalaureat", a spus Carla Todoş, acum studentă la psihologie.

Directoarea şcolii, Monica Moisin, a anunţat că îşi doreşte să continue acest proiect prin realizarea unei platforme educaţionale şi dotarea unui laborator inteligent. "Acest proiect a fost o mare oportunitate pentru elevii şcolii şi pentru cadrele didactice. Astfel de activităţi pot constitui o călătorie educaţională de neegalat bazată pe performanţă", a spus directoarea.

Proiectul privind Învăţământul Secundar (Romania Secondary Education Project - ROSE) este un proiect al Ministerului Educaţiei început în 2015, când România a accesat un credit de la Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare în valoare de 200 de milioane de euro pentru a reduce abandonul şcolar şi a creşte rata de promovare în şcoli. Programul este implementat de către Unitatea de Management Proiecte cu Finanţare Externă (UMPFE) din cadrul Ministerului Educaţiei.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!