De când cu Pasajul Magheru, s-a constatat că cei care vin de pe Ady Endre, trec prin centru pe Iosif Vulcan, ajung în Piaţa Libertăţii şi nu mai pot intra în pasaj, ci trebuie să facă obligatoriu dreapta, pe podul Dacia.

Acesta este şi motivul pentru care strada Andrei Şaguna, de lângă Parchet, a devenit cu două sensuri. Acum, primarul Florin Birta propune ca aici să se dea mai multă atenţie pietonilor şi bicicliştilor, ceea ce înseamnă, practic, că traficul ar avea loc în principal prin Piaţa Libertăţii. Iar pentru ca şoferii să se poată încadra în pasaj, propune o străpungere undeva în dreptul Poliţiei, pentru care ar trebui demolate câteva case din acea zonă liniştită. În afară de faptul că orice demolare înseamnă suferinţă şi mulţi bani, cred că există soluţii mai puţin traumatizante. 

Eu văd altfel dezvoltarea zonei. Pe Andrei Şaguna se poate face o pistă pentru biciclişti pe carosabil şi circulaţia să rămână pe ambele sensuri. Măcar aşa plăvanii nu vor mai putea parca cu neruşinare pe carosabil, sub privirile indiferente ale inexistentei Poliţii Locale. Oricum zona se va degaja în timp prin mutarea Consiliului Judeţean şi, într-un viitor sperăm nu prea îndepărtat, a Penitenciarului.

În schimb, am putea transforma zona Parcului Libertăţii. Acesta este unul dintre cele mai frumoase spaţii din urbe, acum 100 de ani fiind principalul loc de promenadă al orădenilor. S-ar putea pietonaliza complet breteaua de circulaţie începând de la Biserica Reformată, iar maşinile ar fi dirijate exclusiv pe lângă Parchet. Practic, am avea o splendidă promenadă de la Crinul Alb până la Podul Ladislau, iar parcul, acum sufocat de circulaţie şi parcări, ar intra exclusiv în stăpânirea pietonilor.