Ne-am lămurit cu toţii, în mai puţin de 6 luni, cam cât valorează lecţiile online. Cu ocazia asta, vă reamintesc că există şi învăţământ la distanţă, care a produs specialişti ce-au inundat piaţa muncii cu abilităţile lor profesionale!

Ca să ai un învăţământ superior performant e nevoie de laboratoare ultimul răcnet, de aparatură de vârf şi de dascăli puşi la punct cu cele mai tari descoperiri. Ei bine, până acum la Sorbonica, nemărturisit, s-a practicat un soi de învăţământ de la distanţă, deşi termenul mai potrivit ar fi "distanţă mare faţă de învăţământ".

Când fondul de salarii e 99% din bugetul instituţiei, din ce credeţi că se mai pot face laboratoare, achiziţiona aparatură sau abonamente la revistele de specialitate? Dacă vrem performanţă în educaţie, trebuie să investim sume importante nu doar în salariile profesorilor.

De o vreme, Primăria a schimbat tactica pentru dinamizarea activităţii Universităţii. Pe lângă oarecum previzibilele cadouri, constând în campusuri confortabile, s-a apucat să investească şi în laboratoare de înaltă performanţă, iar Consiliul Judeţean în parcuri tehnologice.

Mai mult, liberalii au reuşit să atragă în rândul lor şi de partea lor mulţi profesori universitari, în speranţa creării unei mase critice care să ducă la descătuşarea energiilor. Dacă stelele se aşează aşa cum doreşte PNL-ul, cu un Minister al Educaţiei aliat, adică cu pâinea şi cuţitul în mână, că doar de acolo se dau banii de salarii, vom vedea că Sorbonica va urma o traiectorie de dezvoltare similară cu a oraşului Oradea. Atunci vom putea vorbi şi despre salarii mai mari...

* Articol care poate afecta emoţional o parte a dăscălimii de la Sorbonica