Candidaţii la funcţia de primar al Oradiei promit să sprijine mediul de afaceri şi dezvoltarea economică a oraşului.

Reprezentanţii principalelor asociaţii patronale orădene, de la Federaţia Patronilor Bihor şi Camera de Comerţ şi Industrie la Asociaţia Firmelor Bihorene şi Consiliul Local al Firmelor Mici şi Mijlocii, s-au întâlnit, marţi dimineaţă, la Primărie cu candidaţii la funcţia de primar Ilie Bolojan, Huszar Istvan, Herchi Ştefan şi Zatyko Gyula pentru a-i chestiona pe marginea relaţiei cu pe care vor să o dezvolte cu mediul de afaceri.

În mod surprinzător, de la întâlnire au lipsit Adelina Coste, candidatul PSD şi Horea Vuşcan, reprezentantul, PMP, de altfel, om de afaceri.

"Eu cred că era important pentru toţi candidaţii să se întâlnească cu reprezentanţii mediului de afaceri pentru a explica modul în care văd dezvoltarea economică a oraşului. Dacă au lipsit înseamnă că pentru ei relaţia cu reprezentanţii patronatele nu este importantă", a spus gazda întâlnirii, Ioan Lucian, preşedintele Federaţiei Patronilor Bihor şi al Uniunii Naţionale a Patronatului Român.

De-a lungul a mai bine de o oră şi jumătate, cei patru candidaţi prezenţi au răspuns întrebărilor legate de modul în care vor sprijini mediul de afaceri, politica de impozite şi taxe, încurajarea firmelor locale dar şi despre politici de mediu legate de promovarea maşinilor electrice sau a caselor pasive.

Răspunsul care a sintetizat cel mai bine modul în care candidaţii văd relaţia cu mediul de afaceri a fost formulat la întrebarea lui Ioan Lucian: "Care credeţi că va fi profilul municipiului Oradea peste 40 de ani?"

Astfel, primarul Ilie Bolojan vede Oradea din viitor ca pe "un amestec de companii multinaţionale şi firme locale, cu profil industrial, turistic şi logistic pentru că un mediu economic diversificat răspunde mai bine la perioadele de criză". În schimb, viceprimarul Huszar Istvan a spus că "nu văd nicidecum Oradea ca pe un oraş industrial", menţionând că vede oraşul ca pe "unul civic".

La rândul său, Ştefan Herchi a afirmat că "peste 40 de ani Oradea va fi un oraş cu servicii şi comerţ de cea mai bună calitate" în vreme ce Zatyko Gyula a spus că municipiul de pe Crişul Repede ar trebui să profite de vecinătatea viitoarei autostrăzi şi să dezvolte "domeniul de asamblare, IT-ul şi turismul".