Toate cursele interne și externe de pe Aeroportul Internațional Oradea au fost suspendate luni, 2 mai, până duminică, 15 mai, inclusiv, din cauza unor lucrări cu caracter de premieră națională ce au drept scop conectarea de pistă a căii de rulare ce va duce spre Terminalul Cargo.

Pistă spartă

După ce vinerea trecută constructorii angajați de compania CTPark Cargo Terminal Oradea au finalizat organizarea de șantier și au început lucrările pentru construirea terminalului de mărfuri în perimetrul Parcului Industrial din strada Ogorului, luni au intrat în perimetrul Aeroportului, unde lucrează la fundația căii de rulare ce va lega pista de viitoarea platformă de garare a terminalului.

„Se lucrează la spargerea marginii estice a pistei și săparea fundației viitoarei căi de rulare, iar pentru că în zona de siguranță, de 75 metri dreapta și stânga de axul pistei este interzis să existe gropi sau movile de pământ, am fost obligați să închidem pista”, a declarat directorul Aeroportului, Răzvan Horga.

Prelungire balizaj și devierea ILS

Acesta a explicat BIHOREANULUI că lucrarea este una complexă, pentru că odată cu realizarea căii de rulare ce va lega pista de platforma Terminalului Cargo, aptă să proceseze concomitent patru aeronave de tip C (cum ar fi Boeing 737 și Airbus 320), aceasta trebuie racordată la instalația de balizaj luminos, fapt ce presupune – așadar – și o intervenție de carotare a pistei.

De asemenea, a spus directorul Aeroportului, în condițiile în care calea de rulare a cărei construire a început luni trece peste cablurile sistemului ILS de radionavigație pentru asistarea la aterizare a avioanelor, acestea vor trebui secționate controlat și repoziționate printr-un nou cămin de tragere.

„Cât timp se desfășoară lucrări în zona de securitate a pistei, iar aceasta este fără balizaj și Aeroportul fără ILS, pista a trebuit închisă. Se lucrează însă de dimineața până seara, iar la nevoie se va lucra și noaptea”, a conchis directorul Aeroportului, Răzvan Horga (foto dreapta).

Investiție de 32 milioane euro

Terminalul Cargo al Aeroportului din Oradea, primul proiect de acest fel în România ultimelor trei decenii, se realizează pe un teren cu o suprafaţă de 14,4 hectare primit de Consiliul Județean Bihor în 2013 de la Ministerul Apărării Naţionale anume în acest scop, în cazul nerealizării terminalului terenul, fost tancodrom, trebuind restituit anul viitor.

Conform proiectului, terminalul va ocupa o suprafaţă totală de 67.776 mp, fiind compus din trei clădiri şi infrastructură aeroportuară în suprafaţă de 22.100 mp, care include calea de rulare şi platforma de parcare a aeronavelor.

Investiția de 32 milioane euro este derulată de firma CTPark Cargo Terminal, parte a grupului CTPark, cel mai mare proprietar, dezvoltator şi administrator de spaţii industriale şi logistice din Europa după suprafaţa închiriabilă, având un portofoliu de 7,6 milioane mp în 10 ţări.

În România, acesta deţine peste 2,1 milioane mp de depozite de clasa A în 15 oraşe: Oradea, Arad, Braşov, Bucureşti, Caransebeş, Cluj-Napoca, Craiova, Deva, Piteşti, Sibiu, Târgu Mureş, Timişoara, Turda, Ineu şi Salonta.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!