Consiliul Judeţean Bihor şi Aeroportul Oradea au înregistrat, miercuri, o nouă victorie, extrem de importantă, în disputa juridică iniţiată de asocierea firmelor Max Boegl - Astaldi - Uti, care a contestat anul trecut rezultatul licitaţiei organizate pentru atribuirea lucrărilor de modernizare a infrastructurii aeroportuare din Oradea şi câştigate de asocierea Porr Construct - Teerag - Asdaq Aktiengesselschaft - Col Air, a anunţat joi, printr-un comunicat de presă, CJ Bihor.

Licitaţia în vederea executării acestor lucrări a avut loc anul trecut, ea fiind contestată de către asocierea Max Boegl - Astaldi - Uti iniţial la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor, dar CNSC a respins demersul, astfel că reprezentanţii asocierii au deschis un proces la Curtea de Apel Oradea, fără a depune, conform legii, şi o garanţie de bună conduită în valoare de 100.000 euro.

După ce la 30 iulie 2014 a fost semnat contractul pentru execuţia lucrărilor între Aeroport, CJ Bihor şi Porr Construct - Teerag - Asdaq Aktiengesselschaft - Col Air, pe 16 decembrie pierzătorul licitaţiei a cerut şi suspendarea contractului de execuţie, ceea ce ar fi "îngheţat" lucrările şi ar fi pus în pericol finalizarea proiectului, în condiţiile în care banii asiguraţi în acest scop din fonduri de la Uniunea Europeană (prin Programul Operaţional Sectorial - Transporturi, axa pentru modernizarea infrastructurii aeroportuare) pot fi cheltuiţi doar în acest an.

Solicitarea asocierii Max Boegl - Astaldi - Uti a fost judecată miercuri, iar judecătorii Curţii de Apel Oradea au decis respingerea acesteia, cu posibilitatea atacării soluţiei în termen de 5 zile de la comunicarea ei. Practic, acest lucru înseamnă că procesul privind suspendarea lucrărilor ar urma să se judece la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, dar până la fixarea unui termen la Curtea Supremă lucrările ar putea fi încheiate.

De altfel, inclusiv comunicatul CJ arată că "soluţia dată de Curtea de Apel Oradea permite derularea contractului în continuare, conform graficului asumat de către constructor".

Lucrările pentru modernizarea infrastructurii aeroportuare din Oradea, derulate de asocierea Porr Construct - Teerag - Asdaq Aktiengesselschaft - Col Air şi valorând 79,9 milioane lei (cu 21,3 milioane sub valoarea estimată), fac parte dintr-un proiect ce prevede înlocuirea pistei actuale (lungă de 1.800 metri) cu una nouă, mai lungă cu 300 metri şi mai lată cu 15 metri (va avea 45 lăţime faţă de 30 metri cât are cea de acum).

De asemenea, vor mai fi construite două căi de rulare-degajare, o platformă de îmbarcare-debarcare pe care să poată staţiona şase aeronave, inclusiv de tip C (mari), sisteme de balizaj luminos de categoria II de operare, cu lumini inclusiv pe axul longitudinal, nu doar pe marginea pistei, sisteme de alimentare cu energie electrică de bază şi de rezervă, sisteme de telecomandă pentru sistemele de balizaj, sisteme de iluminat pentru platforma de îmbarcare-debarcare şi chiar şi o uzină electrică nouă, care să asigure consumul de bază şi de rezervă pentru sistemele de balizaj.