Zarvă mare cu lărgirea carosabilului pe străzile Universității și Armatei Române. Lumea a reacționat la fel de puternic ca la alte investiții făcute fără o îndelungată cumpănire. Spre deosebire de Ilie Bolojan, primarul Florin Birta a manifestat, totuși, o anumită flexibilitate în unele cazuri, așa că întrebarea din titlu nu-i retorică.
Să ne amintim că, după împotrivirea locatarilor, s-a renunțat la o alee între niște blocuri din Nufărul pentru care trebuia defrișat un șir de copaci. La fel s-au petrecut lucrurile și când era să pună în practică ideea unei străpungeri prin strada Libertății spre Parcul Traian.
De data aceasta, însă, se pare că edilul ar fi hotărât să meargă până la capăt, căci Birta s-a aruncat să apere studiul de trafic dubios, pe considerentul că autorul e... un om serios. Dar noi nu negăm seriozitatea omului, ci a studiului. Și chiar dacă din el ar reieși că trebuie lărgită strada, mai trebuie ținut cont și de alte criterii.
Valoarea unui manager - iar primarul este managerul orașului - stă în capacitatea de a găsi soluții alternative cât mai puțin invazive asupra stilului de viață al cetățenilor. Nu are decât să ceară specialiștilor și alte variante, mai ales că, așa cum arată proiectul în întregul lui, jumătate din el ar putea fi pus în aplicare fără modificări.
Lărgirea străzilor Ceyrat și Atelierelor nu deranjează pe nimeni, cu atât mai mult cu cât acolo va fi o zonă de blocuri. Deja niște dezvoltatori au cumpărat terenul firmei Repcon, iar zona ce va fi eliberată prin relocarea parcului de autobuze al OTL va avea aceeași destinație. Primarul Birta are acum ocazia să arate că se desprinde de stilul autoritar al predecesorului său, ceea ce nu înseamnă nicidecum un semn de slăbiciune, ci mai degrabă de înțelepciune.