Scandalos de accesibil!

Echipaţi în ţinute "4x4", adică sport, cu blugi şi veste special create pentru acest eveniment, reprezentanţii Auto Bara & Co au lansat miercuri seară mult-aşteptatul model Duster, "scandalos de accesibil", după cum l-au prezentat fabricanţii de la uzina de autoturisme de la Mioveni.

Peste 300 de orădeni, mai mulţi ca oricând, au fost prezenţi la eveniment, aşteptând scoaterea huselor de pe cele trei autoturisme aflate în salonul dealerului local. Când acest lucru s-a întâmplat, au avut ocazia să remarce că noul-venit în familia Dacia este un vehicul mult mai frumos decât arătau până acum materialele publicitare prezentate în presă.

Duster s-a arătat a fi o maşină cu un design estetic, compactă şi uşoară (doar 1.150-1.300 de kilograme, în funcţie de motorizare), ceea ce îi conferă o agilitate sporită, garantată la variantele 4X4 şi de cutia de viteze manuală cu şase trepte, din care prima foarte scurtă (5,79 km pe oră la 1.000 de turaţii pe minut), care o face extrem de eficientă pe teren accidentat.

Constructorii români au înregistrat un progres evident şi în ce priveşte designul, care doar aparent aduce în interior a Logan, dar în realitate se deosebeşte mult, deoarece calitatea materialelor este una superioară chiar dacă maşina încorporează multe materiale reciclate.

5 Duster la bătaie

Pentru că Auto Bara & Co începe joi dimineaţă, de la ora 9, Operaţiunea "Porţi deschise", ce va dura până sâmbătă, inclusiv, cu un program zilnic cuprins între 9 şi 19, orădenii care vor vizita salonul din Şoseaua Borşului sau vor participa la evenimentele de pe platoul Eminescu pot câştiga 5 vehicule Duster puse la dispoziţie de organizatori, toate în culoarea blue-navy.

Prima modalitate de a pleca acasă cu un Duster este ca orădenii să participe la "Jocul cheii", pentru care sunt distribuite pliante ce conţin câte o cheie (pliantele putând fi găsite la organizatori şi în presă). Posesorii cheilor trebuie să încerce cheia în contact, iar pornirea motorului asigură câştigarea a patru maşini. Chiar şi cei care nu reuşesc să pornească motorul mai au o şansă, putând participa la o tombolă, adică depunând în urna specială câte un talon pe care îşi scriu datele personale, ceea ce le dă posibilitatea să-şi adjudece a cincea maşină.

A treia revoluţie Dacia

Modelul Duster marchează al treilea salt tehnologic pentru Dacia, a spus Octavian Bara, managerul Auto Bara & Co. "După Logan şi Sandero, modelul Duster încorporează o serie de tehnologii ale Renault, care în mod sigur constituie premisa unui succes mondial", a spus Bara.

Dincolo de cuvinte, afirmaţia dealerului local al Dacia are acoperire în realitate cu vârf şi îndesat pentru oricine are în vedere că anul trecut, în plină criză, producătorul de la Mioveni a vândut peste 300.000 de unităţi, din care 85% la export. "De altfel, Dacia este cel mai bun ambasador al României, iar fără Dacia deficitul comercial al ţării era mult mai dezechilibrat", a remarcat tot Octavian Bara.

Pentru că cifrele sunt cele mai elocvente, merită amintit că în Germania s-au vândut anul trecut 84.875 de Loganuri, în Franţa 66.531, în România 41.862, aceste pieţe fiind urmate de Italia - 21.754, Maroc - 18.100, Algeria - 17.300, Turcia - 9.791, Spania - 9.030, Belgia şi Luxemburg - 4.873 şi Austria - 4.763.

Mai mult, este relevant faptul că în topul ADAC din Germania, Loganul a fost plasat de specialişti pe locul 5 în ce priveşte calitatea şi fiabilitatea, remarcându-se nu doar prin raportul preţ-calitate, ci şi prin rezistenţă şi costurile de întreţinere foarte mici.

Un succes mondial

Dacia speră că succesul Loganului va fi imitat şi de modelul Duster, care poate seduce clienţii prin preţul "scandalos de accesibil" (doar 10.500 de euro, cu TVA inclus, în varianta de bază), dar şi prin celelalte caracteristici. Prima dintre ele ce iese în evidenţă este designul robust şi modern, cu o gardă la sol sensibil mai mare decât la maşini de teren cu tradiţie (21 cm), cu aripile mari şi rotunjite, cu ornamentul cromat al calandrului şi blocuri optice duble, precum şi roţile de 16 ţoli.

Maşina este disponibilă în trei variante de motorizare, cu propulsor pe benzină de 1.6 16V 105 cp, respectiv diesel dCi 85 cp şi diesel dCi 110 cp, toate cu consum şi emise de noxe reduse (între 135 grame dioxid de carbon pe kilometru şi 145 gr CO2/km). La capitolul siguranţă, Duster se distinge prin echipamentele ABS Bosch 8.0, cu repartitor electronic de frânare (EBV) şi asistenţă la frânarea de urgenţă (AFU), plus - opţional - sistemul de control al ţinutei de drum (ESP) şi de control al antipatinajului (ASR). În ce priveşte elementele de siguranţă pasivă, acestea constă în airbaguri frontale şi centuri în trei puncte cu pretensionare pirotehnică, opţional putându-se opt şi pentru airbaguri laterale faţă.

Finisajele sunt şi ele superioare (merită amintit că vârful de model e disponibil cu banchete din piele), constructorul de la Mioveni introducând câteva inovaţii precum injectarea de ceară în cavităţile caroseriei şi portierelor, etanşeizarea prin masticaj a îmbinărilor exterioare, protecţia ranforsată a bazei rulante şi a pasajelor roţilor împotriva proiecţiilor de pietriş.

De altfel, chiar şi VIP-urile prezente la lansare miercuri seară au apreciat noua maşină. Ioan Micula, preşedintele grupului de firme Transilvania, a considerat că e "o maşină frumoasă", expertul auto Liviu Lupea i-a lăudat garda la sol şi a declarat că "abia aşteaptă s-o vadă în teren", iar Radu Ţîrle, preşedintele Consiliului Judeţean, a spus că "cel mai lăudabil este că Duster asigură locuri de muncă pentru foarte mulţi români şi arată că nu tot ce e românesc este neapărat inferior". Ba dimpotrivă...