An cu record

Întregul personal operativ al Serviciului de Ambulanţă al Judeţului Bihor este mobilizat de sărbători, în perioada 20 decembrie 2015 – 4 ianuarie 2016, fără ca vreunul dintre salariaţi să fie în concediu de odihnă sau în ture libere, a anunţat miercuri, în ultima conferinţă de presă din acest an, managerul Gheorghe Pintea.

Acesta a precizat că vor fi disponibile 55 din cele 70 de maşini ce formează parcul auto al Serviciului, şase fiind propuse spre casare, iar celelalte în service, pentru reparaţii.

Potrivit managerului, anul 2015 a prilejuit un record în activitatea SAJ, totalul intervenţiilor desfăşurate de medicii, asistentele şi ambulanţierii Serviciului însemnând răspunsul la 75.076 solicitări, din care 11.107 pentru urgenţe tip cod roşu, iar maşinile parcurgând 3,219 milioane kilometri.

Din păcate, a adăugat Pintea, încă se solicită adesea prea multe intervenţii în mod nejustificat. "Avem clienţii noştri, care apelează zi de zi, că le trebuie un distonocalm sau o injecţie. Legea nu ne permite să refuzăm nicio solicitare, dar problema e că în timp ce este blocat la o intervenţie nejusitificată alte persoane aflate cu adevărat în nevoie pot fi în situaţia să aştepte ajutorul solicitat", a explicat managerul SAJ Bihor.

Întărirea disciplinei

În condiţiile în care, prin comparaţie cu colegii de la SMURD, SAJ era percepută ca fiind mult mai "civilă", iar angajaţii mai puţin riguroşi, o parte din această imagine, întemeiată mai mult sau mai puţin, va fi reparată curând.

Managerul Serviciului a anunţat că începând cu 1 ianuarie 2016, pontarea angajaţilor va fi făcută strict în funcţie de volumul de muncă, deoarece va funcţiona un sistem de pontaj pe bază de cartelă pentru toţi salariaţii, de la portar şi şofer până la medici şi directori. O schimbare spectaculoasă având în vedere că până acum câteva luni angajaţii SAJ aveau legitimaţii de servicii din carton, şi nici măcar nu toţi.

Tot pentru întărirea disciplinei, dar şi prevenirea furturilor sau agresiunilor, din ianuarie va fi funcţional un sistem de supraveghere şi monitorizare video a tuturor staţiilor şi substaţiilor din judeţ.

Promptitudine la maximum

Cea mai spectaculoasă noutate va fi, însă, implementarea unui sistem care va permite alertarea tuturor celor 404 angajaţi şi a celor 60 de voluntari ai SAJ în situaţii de urgenţe majore şi colective – precum cutremure, viituri, incendii sau accidente rutiere, feroviare ori aeriene de proporţii – prin simpla apăsare a unui buton.

"La Dispecerat va fi instalat un buton de panică a cărui acţionare va permite, cu ajutorul unui program informatic anume conceput, alertarea telefonică continuă a tuturor angajaţilor şi voluntarilor, până ce aceştia răspund. Am considerat că simpla trimitere a unui SMS nu asigură reacţia rapidă, pentru că poate fi citit cu întârziere de către destinatar", a explicat Gheorghe Pintea.

Managerul SAJ a spus că sistemul este deja realizat în proporţie de 70%, iar întreţinerea sa va avea un cost derizoriu, "de câteva sute de lei", însă rezultatul, în caz de nevoie, va fi maxim.