Dedeman, retailerul autohton de bricolaj, vrea să construiască un magazin pe zona rămasă liberă într-o zonă vizavi de ERA Park, lângă centrul comercial Oradea Shopping City, de la ieşirea din Oradea către Arad. "Instituţia Arhitectului Şef a eliberat certificat de urbanism pentru acest ansamblu comercial încă de anul trecut", a declarat Adrian Lipoveanu, directorul adjunct al Instituţiei Arhitectului Şef.

Potrivit directoarei, investitorul va trebui să depună actele pentru un nou certificat de urbanism pentru ca abia apoi să facă demersuri pentru obţinerea autorizaţiei de contruire. "Pentru această lucrare, având în vedere vecinătatea aeroportului, este nevoie de avizul Autorităţii Aeronautice, care se obţine destul de greu. În condiţiile în care regimul de înălţime va fi de P+1, similar celorlalte clădiri din zonă, nu ar trebui să fie probleme", a mai spus Lipoveanu.

Potrivit Planului Urbanistic Zonal aprobat de Consiliul Local în 2007, în plină perioadă de boom imobiliar, amplasamentul de lângă OSC, până atunci cu destinaţie agricolă, este rezervat dezvoltării de activităţi comerciale. Construcţiile vor trebui să aibă o retragere de 54,5  metri de la DN 79 şi un regim maxim de înălţime P+3, la cel mult 35 de metri.

Dedeman deţine în prezent 41 de magazine în toată ţara şi a programat pentru anul acesta extinderea în Bihor, Satu Mare, Giurgiu, Ialomiţa, iar pentru Republica Moldova în Chişinău şi Bălţi.

10 milioane euro investiţie

În medie, magazinele Dedeman ocupă suprafeţe între 6.000 şi 18.000 metri pătraţi, investiţia medie ridicându-se la 10 milioane euro. Piaţa din Oradea va fi una atipică pentru firma fraţilor băcăuani Dragoş şi Adrian Pavăl pentru că, spre deosebire de alte localităţi, pe lângă comercianţii mai mici deja activi, aici vor fi obligaţi să concureze cu britanicii de la Kingfisher şi gălăţenii de la Arabesque care deţin fiecare câte o unitate.

Potrivit unui studiu al companiei poloneze de cercetare PMR, reţeaua de magazine Dedeman a fost anul trecut cel de-al cincilea jucător din Europa Centrală şi de Est în funcţie de valoarea vânzărilor, într-un top care plasează pe primele poziţii reţele internaţionale precum Leroy Merlin, Kingfisher şi OBI. Dedeman a avut o cotă de piaţă de 1,2% şi o cifră de afaceri de 700 milioane euro.

Vine (şi) Decathlon!

Dedeman nu este singura noutate care se anunţă pe piaţa orădeană. Cel mai mare retailer de produse sportive, Decathlon, îşi amenajează în prezent propriul spaţiu în incinta galeriei comerciale Auchan, în spaţiul de lângă intrarea principală eliberat de firma Leonardo.

Hypermarketul Auchan se află în prezent în plin proces de rebranding după preluarea magazinelor Real şi pregăteşte o relansare pentru jumătatea lunii octombrie.

Decathlon este o companie franceză prezentă în peste 15 ţări cu peste 400 de magazine şi a intrat în România în anul 2009. Brandul aparţine familiei Mulliez, care deţine şi hipermarketurile Auchan, magazinele Kiabi şi cele de bricolaj Leroy Merlin.