Preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Cornel Popa, a organizat joi o întâlnire cu reprezentanţii celor trei firme angajate să reabiliteze DN 76 Oradea-Deva (CCF Timişoara, Construct Mod Oradea şi VV Azvi), precum şi cu cei ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, ai Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj şi ai Inspectoratului Judeţean în Construcţii Bihor, solicitând informaţii despre stadiul fizic al lucrărilor şi încadrarea în graficul prevăzut de contractul încheiat acum patru ani în acest scop.

Potrivit unui comunicat de presă al CJ, la întâlnire reprezentanţii CNADNR "au confirmat că din punct de vedere financiar nu există probleme, avansurile către firmele executante fiind plătite la zi", însă acestea "au invocat diverse motive pentru întârzierea demarării lucrărilor, majoritatea subiective, legate de managementul lor intern".

"Reprezentanţii firmelor au afirmat că vor demara la începutul lunii martie diverse lucrări de relocare a unor reţele de apă-canal, defrişări, ziduri de sprijin. Deşi constructorii au fost optimişti în privinţa începerii lucrărilor la carosabilul DN 76, stadiul aprovizionării cu materiale de construcţie sau al găsirii firmelor subcontractoare s-a dovedit o problemă concretă pentru toţi cei trei executanţi ai reabilitării", se mai arată în comunicat.

În finalul acestuia, se spune că preşedintele CJ Bihor vrea să tragă un semnal de alarmă, "deoarece avem îndoieli serioase în capacitatea celor trei firme de a demara lucrările şi mai ales de a le încheia până la 15 septembrie 2015".

"Mi-am exprimat deschis îndoiala că proiectul poate fi terminat în bune condiţii, având în vedere serioasele rămâneri în urmă şi lipsa de credibilitate în rândul furnizorilor de materiale de construcţii. Vom informa în scris ministerul de resort, cerând urgent o întâlnire la nivel de ministru cu factorii decizie din toate cele trei firme", a afirmat Cornel Popa.