Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a pledat din nou, la Oradea, pentru caracterul benefic al timbrului de mediu pe care l-a instituit asupra tuturor cetăţenilor şi firmelor care îşi cumpără autovehicule.

Într-o conferinţă de presă desfăşurată la Prefectură, unde avusese o întâlnire formală cu primarii din judeţ, întrebată fiind de ce respinge propunerea senatorilor PNL Bihor Cristian Bodea şi Valeriu Boeriu de a înlocui timbrul de mediu - ce ajunge şi la câteva mii de euro pentru o maşină mică - cu taxa de poluare inclusă în preţul combustibililor, la fel cum se întâmplă în Germania, Plumb a susţinut că aceasta ar fi, de fapt, o taxă pe consum, ceea ce nu este de resortul Ministerului Mediului.

"Taxa pe poluare (n.r. - conform căreia fiecare şofer ar plăti un ban pe litrul de benzină sau motorină, deci ar plăti după cât poluează, nu pentru simplul fapt că şi-a cumpărat maşină) este de fapt o taxă pe consum, iar acest lucru nu ţine de Ministerul Mediului", a spus Rovana Plumb.

Ministrul a afirmat că, în realitate, timbrul de mediu îşi atinge scopul, şi anume "asigură înnoirea parcului auto naţional şi reducerea poluării".

În ciuda acestei aserţiuni, la întrebarea câte maşini ecologice şi-au cumpărat românii impulsionaţi de taxa de timbru de mediu, Rovana Plumb nu a reşit să-şi susţină spusele, zicând că va avea o "situaţie" abia după luna octombrie. "La sfârşitul lunii octombrie se va face o analiză a efectelor implementării timbrului de mediu şi vom şti cu exactitate", a amânat Plumb răspunsul.