Agenţia de Management a Destinaţiei lansează în premieră un joc de aventură pe marginea obiectivelor turistice în Bihor.

Unic în ţară

Jocul, conceput să crească atractivitatea turistică a judeţului, va fi vândut pensiunilor pentru a oferi o ocupaţie turiştilor în zilele ploioase, dar şi bihorenilor care doresc să îşi cunoască mai bine judeţul.

"Din câte ştim noi nu mai există niciun judeţ din România care să fi făcut ceva asemănător. Mai există un joc cu toată România, dar mult mai simplu, pentru copiii de 7-8 ani", a declarat joi, în cadrul unei conferinţe de presă, directorul AMD Bihor, Bántó Norbert.

Mecanica jocului a fost concepută de bihorenii Sütő Fanni, masterand la Universitatea Partium, şi Paul Toderaş, stabilit în Germania la Düsseldorf, angajat al companiei Ubisoft, care a creat celebrul joc Assasinʼs Creed.

De-a turistul prin Bihor...

Jocul poate reuni până la şase concurenţi. Aceştia sunt turişti care trebuie să atingă în periplul lor pe harta judeţului cinci obiective turistice importante.

Planşa de joc cuprinde în total 40 de obiective turistice, de la Băile Felix, Diosig şi Pădurea Neagră, până la Stâna de Vale, Padiş şi Vârtop. "Jocul este diferit pentru că nu se joacă cu zar. Paşii se fac cu carduri", a explicat directorul AMD.

Astfel, o carte de joc turist înseamnă un pas în joc, o carte biciclist - doi paşi, iar o carte auto - trei paşi. Potrivit regulamentului, când atinge o destinaţie din foaia de parcurs, jucătorul o va activa şi va primi o "carte de poveşti", cu informaţii despre zona pe care o traversează.

Concurentul va citi textul informativ creionat de bihorenii Borsi Balás şi Florin Budea şi va încerca să reţină cât mai multe informaţii.

Datele memorate îi vor fi extrem de utile în etapa finală a jocului. Pentru a putea câştiga, primul jucător care a atins toate obiectivele va trebui să răspundă corect la măcar două întrebări despre locurile vizitate. Întrebările vor fi inspirate din mesajele de pe carduri. "Scopul jocului este, de fapt, promovarea judeţului Bihor ca destinaţie turistică", a explicat Bántó.

Disponibil din 25 septembrie

AMD a investit 160.000 lei în concepţia jocului, pentru care deţine drepturile de autor, şi producţia primelor 2.000 de exemplare, din care jumătate în limba română şi jumătate în maghiară.

"Joia sau vinerea viitoare vor veni cele 2.000 de exemplare. Probabil din 25 septembrie vom începe să le vindem. În primă fază la noi, la sediul AMD Bihor, la un preţ de 85 lei, pe urmă şi online pe site-ul discoverbihor.com", a spus directorul AMD Bihor.

Jocul va fi promovat pe reţelele de socializare, după care va fi disponibil în magazinele virtuale sau la diferiţi revânzători. Conceput inclusiv în limba maghiară, jocul va fi vândut şi în Ungaria, printr-un partener al AMD din Békéscsaba, la un preţ de circa 7.000 forinţi.

În eventualitatea în care jocul se va dovedi un succes, AMD ia în calcul editarea unei noi perechi de carduri cu informaţii despre alte obiective turistice din Bihor.