După ce a înmânat cheile a 10 microbuze şcolare primarilor din tot atâtea comune, dar şi contracte de finanţare pentru 70 de obiective de investiţii în apă, canalizare şi drumuri comunale, vicepremierul Liviu Dragnea a trebuit să răspundă, vineri, la întrebările jurnaliştilor orădeni în legătură cu promisiunile făcute de el însuşi, referitor la reabilitarea DN 76 Oradea - Deva, şi de ceilalţi lideri ai PSD, precum Dan Şova despre reluarea lucrărilor la Autostrada Transilvania, centurile ocolitoare Aleşd Sud - Aleşd Nord şi Beiuş - Ştei şi chiar mutarea la Cluj a Regionalei Vamale.

Aflăm miercuri

Vicepremierului i se pare că lucrările de reabilitare şi modernizare a DN 76 merg bine. "Pe tronsonul unde lucrează Azvi (n.r. Beiuş - Ştei) lucrările sunt în derulare, din ce am observat, acolo se lucrează bine, lucrările sunt în grafic şi într-un ritm corect. Pe Ştei - Vârfuri (n.r. unde lucrează firma Construct Mod Oradea) se lucrează, poate nu în ritmul cel mai susţinut, dar se lucrează", a spus Dragnea.

El a afirmat că "marea problemă" e doar tronsonul Oradea - Beiuş (cel mai lung din cele trei), afirmând că "sunt bani", dar "firma care a câştigat licitaţia şi a semnat contractul de execuţie a refuzat şi refuză să lucreze", fiindcă "suma nu este acoperitoare să finalizeze contractul".

"Din păcate suntem noi puşi să dăm explicaţii în locul unei companii private", a scăldat-o vicepremierul, schimbând tonul abia după ce jurnaliştii i-au arătat că statul, prin CNADNR, ar trebui să fie în stare să reacţioneze în acest caz. "Guvernul nu se poate substitui Companiei de Drumuri, să chemăm noi firma privată şi să căutăm noi soluţii juridice şi tehnice, în schimb pot să spun că s-a dat un termen final, ca să nu spun ultimatum, Companiei de Drumuri. Dacă miercuri nu se încheie discuţiile, şi juridice, şi tehnice, atunci vom continua discuţiile la Companie cu altcineva", a spus Dragnea, sugerând o eventuală decapitare la vârful CNADNR.

Vicepremierul a mai spus că, în opinia sa, soluţia este cea pe care CNADNR a evitat-o, şi anume să rezilieze contractul cu firma de construcţii CCCF Timişoara şi declanşarea unei noi licitaţii pentru angajarea altei firme, ceea ce ar putea dura "opt - nouă luni".

Povestea Autostrăzii

În condiţiile în care fostul ministru al Transporturilor, Dan Şova, în subordinea căruia s-a aflat şi CNADNR, a reziliat anul trecut contractul cu compania americană Bechtel pentru tronsonul III C al Autostrăzii Transilvania, între Borş şi Suplacu de Barcău, cu promisiunea că în acest an lucrările vor fi reluate cu un nou constructor, Dragnea a fost întrebat de ce această promisiune nu a fost onorată.

Răspunsul? De la istoria Autostrăzii până la... Ponta şi prezenţa acestuia, în aceeaşi zi, la Gilău, de unde lucrările vor continua, dar nu spre Bihor, ci tot în judeţul Cluj, spre Alba. "Poate ar fi necesar, la un moment dat, ca cineva de la Ministerul Transporturilor sau de la Compania de Drumuri să recite public adevărata istorie a Autostrăzii Bechtel. Cum a fost făcut contractul, cum a fost realizat proiectul, care au fost sumele iniţiale, cum s-a ajuns la preţurile actuale şi la situaţia de azi, iar pe de altă parte, pentru dumneavoastră, din Transilvania, vestea e că Autostrada se face pe tronsoane. Chiar azi, dacă nu mă înşel, premierul se află la Gilău", a fost "răspunsul" lui Dragnea.

Ca un rabin

Vicepremierul a ocolit un răspuns şi la întrebarea privind motivul pentru care, deşi au fost aprobate fonduri europene pentru realizarea centurilor ocolitoare Aleşd Sud-Aleşd Nord şi Beiuş-Ştei, ba chiar au avut loc şi licitaţiile pentru desemnarea firmelor care să execute lucrările, CNADNR nu a semnat contractele cu aceste firme, asta în condiţiile în care banii europeni nu pot fi folosiţi decât anul acesta şi anul viitor.

"Cei de la POS (n.r. - Programul Operaţional Sectorial) Transporturi şi de la CNADNR cred că au suficientă responsabilitate să înţeleagă că există un termen care nu poate fi depăşit", a comentat Dragnea, adăugând că orădeanul Marcel Boloş (n.r. - fost secretar de stat la Transporturi) l-a asigurat că "nu există probleme" din acest punct de vedere.

Mutarea Vămii? Nu-i de el!

În condiţiile în care, cu două săptămâni în urmă, preşedintele PSD Bihor, Ioan Mang, afirma că a discutat cu el şi păstrarea la Oradea a Direcţiei Regionale Vamale, pe care şeful ANAF vrea s-o mute la Cluj, Dragnea a fost întrebat şi despre acest subiect, mai exact dacă mutarea va avea loc sau nu, înainte sau după alegeri.

"Nu mă ocup eu de vămi. Nu am responsabilitatea Vămilor, nu mă ocup de organizarea şi reorganizarea ANAF sau unde e sediul Direcţiei Regionale Vamale Cluj cu sediul la Oradea", a închis Dragnea discuţia.