Zona Metropolitană Oradea va avea un nou drum ocolitor al unei comune aflate în vecinătatea municipiului. La o zi după desemnarea firmei care va elabora documentaţia tehnică pentru centurile comunelor Oşorhei, Nojorid şi Sântandrei, Consiliul Judeţean a aprobat, marţi, iniţiativa preşedintelui Ilie Bolojan de a încheia un parteneriat cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru construirea unui drum de legătură între Oradea şi Sânmartin, accesibil de pe centura oraşului.

Votarea propunerii lui Bolojan a avut loc în unanimitate, cu toate cele 33 de voturi ale consilierilor prezenţi, fără nicio discuţie între reprezentanţii majorităţii PNL şi cei ai opoziţiei UDMR şi PSD.

Potrivit explicaţiilor date de Bolojan într-o conferinţă de presă care a precedat reuniunea Consiliului Judeţean, noul drum de legătură va avea aproximativ 5,7 kilometri şi va fi util nu doar şoferilor care străbat DN 76 Oradea - Deva, scutindu-i de a mai traversa staţiunea Băile Felix şi satul Sânmartin, ci şi celor care vin de pe DN 1 dinspre Cluj pentru a se îndrepta fie către cele două staţiuni din această comună, fie pentru a-şi continua drumul spre Beiuş, Ştei ori Deva.

Traseul noului drum coincide doar parţial cu cel al vechiului proiect întocmit cu câţiva ani în urmă de Asociaţia Zona Metropolitană Oradea, dar nu va necesita exproprierea niciunei construcţii, ci doar a unor terenuri, a precizat preşedintele CJ Bihor.

Concret, conform prezentării făcute de acesta, noul drum va porni din zona centurii Oradiei, peste care va trece cu un pasaj suprateran, din intersecţia cu strada Iancu de Hunedoara (în spatele Gării Velenţa), va continua aproximativ paralel cu Peţa şi va ajunge la intrarea în staţiunea Băile 1 Mai traversând-o tot pe un pasaj suprateran în zona unde este linia ferată, va ocoli păduricea din spatele pensiunii Noblesse şi va ieşi în DN 76 în zona satului Cordău printr-o giraţie.

Preşedintele CJ Bihor a precizat că acest traseu a fost stabilit în urma unei consultări cu conducerea Primăriei Sânmartin, cele două instituţii urmând să încheie un parteneriat separat în acest scop, cu atât mai mult cu cât comuna îşi va asuma suportarea costurilor realizării unor studii topo şi geo, iar CJ pe cel al studiului de fezabilitate.

Bolojan a mai spus că speră ca în luna iunie să fie finalizat SF-ul, iar proiectul să intre în procedurile birocratice ale CNAIR (aprobare în comisia tehnico-economică), în comisia interministerială şi la final să fie emisă o Hotărâre de Guvern.

În ce priveşte finanţarea, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor a arătat că aceasta va fi asigurată din fonduri europene, aşa încât "în următorii doi ani proiectul să devină realitate".