Nu una, ci două firme au contestat, la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, atribuirea contractului de 2,97 miliarde de lei pentru construcția Lotului 3 al Drumului Expres Oradea - Arad către asocierea formată din Automagistral, firmă din Ucraina, și Precon Transilvania, firmă cu sediul în Oradea, controlată de Beneamin Rus.

Site-ul Economedia.ro informează că atribuirea contractului a fost contestată de doi constructori din Turcia. Este vorba despre firmele Kolin și Nurol. 

Amintim că acest contract a fost atribuit de către CNAIR la jumătatea lunii decembrie, la licitație fiind depuse 9 oferte de diferite firme și asocieri de firme din România, Bulgaria, Ucraina, Ungaria și Turcia. 

Conform Economedia.ro, în contestațiile depuse la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, Kolin și Nurol solicită anularea raportului atribuirii și reevaluarea ofertelor.

Aceeași sursă arată că asocierea firmelor Automagistral - Precon Transilvania a avut cea mai bună ofertă, cu 100 de puncte, pe locul II, la distanță, cu 93,93 puncte a fost Kolin.

Din cele nouă oferte, șase au fost respinse ca inacceptabile/neconforme în faza evaluării tehnice. Printre acestea s-a numărat oferta Nurol, după cum reclamă la CNSC constructorul turc care recunoaște o eroare de tehnoredactare în oferta tehnică.

Oferta turcilor de la Kolin a fost admisă și s-a clasat pe locul 2. Reprezentanții firmei reclamă în contestație că nu ar fi primit acces la dosarul achiziției în termen de o zi lucrătoare, ci doar pe 23 decembrie, cu doar 2 zile înainte de expirarea termenului legal în care pot fi depuse contestații, mai notează Economedia.ro. 

Astfel, în această fază, CNAIR nu poate semna contractul pentru realizarea lucrărilor pe Lotul 3 cu Automagistral - Precon Transilvania. 

Lotul 3 al DX 16 Oradea - Arad va fi construit din Chișineu Criș până în municipiul Arad și va include și un drum de legătură cu zona industrială a acestui municipiu, în lungime de 2,9 km.

Proiectul cuprinde inclusiv 29 de așa-numite lucrări de artă, printre care un pasaj peste calea ferată și DJ 709B, cu o lungime de 592 metri.

Celelalte două tronsoane sunt între Oradea - Salonta (lotul 1), în lungime de 33,7 km, plus un drum de legătură între Salonta și DN 79 Oradea - Arad, valoarea estimată a acestui lot fiind de 2,748 miliarde lei plus TVA, și respectiv între Salonta și Chișineu Criș (lotul 2), în lungime de 38,7 km, plus un drum de legătură de 10 km, până la frontiera cu Ungaria, valoarea estimată a acestei porțiuni fiind de 3,881 miliarde lei plus TVA.

Potrivit Economedia.ro, pentru primele două loturi, CNAIR este în faza de evaluare a ofertelor. 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!