În sfârșit o veste bună din partea Guvernului! Sectorul de autostradă din Bihor se va împărți în două tronsoane, ca să poată participa și companiile românești la licitaţii.

Chiar eram de râsul lumii. Veneau firme de doi bani din Vest, ba unele și în insolvență, cum au fost spaniolii care au renunțat la contract. Aceștia oricum lucrau în subantrepriză cu români, dar își luau partea leului, iar noi rămâneam cu un drum prost și cu firmele autohtone neplătite.

Pe vremea când conduceau țara, marii patrioți care acum se tem de Soros dădeau de lucru exclusiv firmelor străine, ca să fie mângâiați părintește pe creștet pe la Bruxelles. Mi-a povestit un important drumar cum la Ministerul Transporturilor nu mai încăpeai de ambasadorii care făceau lobby pentru firmele din țările lor.

Acum, când presiunea pentru autostrăzi este uriașă și timpul nu mai are răbdare cu noi, nu înțeleg de ce un tronson de 100 de kilometri trebuie făcut de o firmă în 5 ani când ar putea fi realizat de 10 firme într-unul singur.

Construcţia unei autostrăzi generează dezvoltare, iar modelul acesta trebuie să-l aplice și Primăria Oradea. Până la finele mandatului lui Ilie Bolojan vor rămâne nepermis de multe drumuri neasfaltate dacă edilul nu schimbă strategia. Decât să facă un drum nou, prin câmp, din strada Bihorului până la Realul din Episcopia, mai bine ar direcționa banii spre străzile din oraș.

Am fi și noi un exemplu de bune practici, ca oraș cu toate drumurile asfaltate.