Primăria vrea să cadă la pace cu Instituţia Prefectului în procesul privind parcările fără să mai aştepte să se pronunţe instanţa.

După cum se ştie, Prefectura a atacat în urmă cu două săptămâni în contencios ca nelegale dispoziţiile primarului de înfiinţare a parcărilor galbene, taxa de 45 lei pentru staţionare neregulamentară în loc marcat fără plata parcării şi taxa de ridicare a maşinii de 300 lei. „În şedinţa de Consiliu Local din 21 iulie vom propune anularea acestor prevederi. Anulându-se taxa de parcare, vom merge pe regulamentul de parcări", a declarat primarul Ilie Bolojan.

Asta nu înseamnă însă că șoferii contravenienți vor scăpa netaxați. Dimpotrivă, vor plăti mai mult! „De acum înainte, dacă se parchează pe loc marcat fără plată, cetăţeanul riscă o amendă de 150 lei şi agentul trebuie să facă proces verbal", a spus edilul. La plata amenzii în termen de 48 de ore, aceasta se reduce la 75 lei, oricum, aproape dublu faţă de fosta taxă!

În schimb, taxa de ridicare a maşinii, rebotezată „contravaloare a serviciilor de ridicare şi transport", va fi tot 300 lei. „Pentru maşina care încurcă circulaţia taxa va fi înlocuită de contravaloarea acestei ridicări. AIO a făcut o simulare şi vom rămâne pe actuala valoare de 300 lei", a declarat primarul.

Deşi în mod normal, contravaloarea serviciilor de ridicare ar trebui să difere de la caz la caz, pentru că distanţa de la care e transportată maşina contravenientului la parcarea din strada Tudor Vladimirescu diferă, iar costurile sunt şi ele diferite, municipalitatea a preferat soluţia unei sume medii... pentru a nu se încurca în calcule. „Nu este nicăieri în lume taxă de ridicare cu plata la kilometru", a argumentat edilul.

Şi asta nu e tot! Pe viitor, la suma de 300 lei se vor mai adăuga cele 6 puncte-amendă, în valoare de 540 lei, aplicate de agenţii de Poliţie Rutieră, cu posibilitatea achitării a 270 lei în 48 ore. „Dacă şoferii vor parca ilegal, de acum înainte o să îi usture pielea", a concluzionat primarul. De precizat că această sancţiune supliemntară, cu puncte amendă, se aplică doar în cazul parcării în locuri nepermise, cu blocarea trecerilor de pietoni, liniilor de tramvai etc., nu şi în cazul staţionării pe loc marcat fără plata taxei de parcare!

În ceea ce priveşte parcările de scurtă durată înfiinţate prin ordin al primarului şi desfiinţate de Prefectură, Bolojan a spus că acestea vor fi instituite pe viitor de către Administraţia Imobiliară Oradea, instituția împuternicită de Consiliul Local să gestioneze parcările în municipiu. Conform normativelor în vigoare, AIO poate transforma în parcări de scurtă durată (galbene) maxim 30% din cele 8.000 de locuri de parcare din municipiu.

Potrivit edilului, noile prevederi vor intra în vigoare din 1 august pentru ca până la sfârşitul lunii iulie municipalitatea să poată informa orădenii cu privire la riscurile la care se supun în cazul în care, obişnuiţi cu libertatea din ultimele două săptămâni, vor parca fără plata taxelor.

Subprefectul Cristian Bitea, cel aflat la originea suspendării taxelor percepute de Primărie, a declarat, în reacţie la declaraţiile făcute miercuri de primarul Bolojan, că aşteaptă să vadă o notificare oficială din partea municipalităţii, pentru a lua atitudine.

„Aşteptăm comunicarea actelor către Prefectură şi vom acţiona în consecinţă. Dacă modificările sunt conform reglementărilor legale, este de apreciat. Acţiunea în instanţă va rămâne fără obiect dacă Primăria Municipiului Oradea s-a conformat obiecţiei noastre de legalitate", a declarat Bitea.