După ce în urmă cu nici patru ani se propusese mutarea lui în nordul judeţului, pe motiv că ar obstrucţiona extinderea Oradiei, lunga odisee a Aeroportului Oradea intră în linie dreaptă, astfel încât acest obiectiv de care depinde dezvoltarea economiei întregului judeţ va putea fi modernizat cu fonduri europene.

Anunţul a fost făcut de comandantul Aeroportului, Gheorghe Pasc, care - deşi problema nu figura pe ordinea de zi a reuniunii Consiliului Judeţean - s-a prezentat joi în faţa aleşilor bihorenilor tocmai pentru a le da vestea cea bună. "Aseară, Guvernul a emis o Ordonanţă de Urgenţă care deblochează finanţarea cu fonduri europene a pistei Aeroportului, problemă care era blocată din 2009", le-a spus Pasc consilierilor judeţeni.

Comandantul Aeroportului a amintit că, împreună cu conducerea CJ, a depus un proiect de modernizare a pistei încă de la începutul anului 2009, dar proiectul a "stat" la Ministerul Transporturilor, fără a fi nici aprobat, nici respins.

În urmă cu o lună, însă, Comisia Europeană a comunicat Guvernului României că a pus Aeroportul din Oradea pe lista celor care vor putea primi fonduri europene, deoarece a fost inclus în categoria aeroporturilor de importanţă europeană. "Comisia Europeană a scos de la finanţare cu fonduri UE aeroporturile din Cluj şi Timişoara", a mai spus Pasc, precizând că de aceste fonduri vor putea beneficia, în schimb, aeroporturile din Oradea, Craiova, Satu Mare şi Tulcea.

Pasc a mai specificat că Aeroportul din Oradea va primi, în aceste condiţii, 18 milioane de euro, toţi banii urmând să fie cheltuiţi pentru modernizarea pistei şi platformelor.

Totodată, comandantul Aeroportului a spus că singura procedură birocratică rămasă de îndeplinit la nivelul CJ este stabilirea serviciilor aeroportuare care vor externalizate pe viitor, deoarece "nu toate serviciile aeroportuare mai pot fi finanţate, conform regulilor europene, din bani publici".

Această chestiune va fi dezbătută la următoarea reuniune a CJ, când conducerea Aeroportului va prezenta un proiect de Hotărâre care să prevadă atât serviciile aeroportuare care vor fi păstrate în actuala organizare, cât şi cele care trebuie externalizate.