Consiliul Local a aprobat joi, cu unanimitate de voturi, extinderea parcului industrial din Şoseaua Borşului la circa 136 hectare de teren prin transferul de la Primărie a încă 5,3 hectare de teren din vecinătate.

Noi parcele pentru investitori

Măsura extinderii parcului a fost necesară pentru atragerea de noi firme având în vedere că gradul de ocupare al acestuia este de 99,6%.

Hotărârea a fost adoptată inclusiv cu voturile opoziţiei UDMR - PSD, în condiţiile în care social-democraţii au avut însă unele obiecţiuni.

"Suntem de acord cu extinderea parcului industrial, dar rugămintea noastră este ca acele suprafeţe să nu fie ocupate de depozite sau servicii, ci de firme care să ofere un salariu mediu adecvat, peste cel minim stabilit la nivel naţional", a cerut PSD-istul Emilian Pavel.

În replică, primarul Florin Birta afirmat că municipalitatea încurajează să vină în parcul industrial firmele de producţie, nu prestatorii de servicii.

"Tot ce se investeşte în parc industrial e producţie. Nu sunt depozite în parcul industrial", a spus Birta.

Parcul industrial din Şoseaua Borşului a avut iniţial o suprafaţă de 120 hectare, majorată în 2016 la 130 de hectare prin alipirea unor parcele şi ajunsă în prezent la circa 136 de hectare.

Patru străzi vor intra în modernizare

Tot cu unanimitate de voturi au aprobat miercuri consilierii locali şi indicatorii tehnico-economici ai lucrărilor de modernizare a patru străzi din zonele Velenţa - Cantemir şi Nufărul - Salca.

Cele patru artere, aflate într-un stadiu de pietruire uşoară, au trotuarele şi reţelele de scurgere a apelor necorespunzătoare şi vor trebui modernizate în termen de trei luni.

Prima pe listă este strada Gheorghe Ionescu - Siseşti, cu o lungime de 102 metri, unde lucrările sunt estimate la 398.200 lei, urmată de strada Ioan Ciodaş, lungă de 290 metri, unde urmează să aibă loc lucrări în valoare de 986.000 lei. În ceea ce priveşte strada Francisc Hubic (169 metri), lucrările sunt estimate la 645.000 lei, iar modernizarea străzii Romer Floris (469 metri) ar putea costa 1,6 milioane lei fără TVA.

"Finanţare există. În momentul în care vom finaliza procedurile de licitaţie vom da drumul la lucrări. Dacă nu vom reuşi să cheltuim aceşti bani până la sfârşitul anului, lucrările vor continua şi în 2021", le-a spus consilierilor locali primarul Birta.

O justă despăgubire...

Pe de altă parte, cele 25 de proiecte de Hotărâri de Consiliu Local de pe ordinea de zi care priveau acceptarea de către municipalitate a unor donaţii de terenuri făcute de orădeni sau firme au fost adoptate fără acordul opoziţiei.

Consecvent poziţiei pe care a luat-o în ultimii ani, grupul PSD s-a abţinut de la vot, la fel și consilierii UDMR.

"PSD va vota împotrivă. Oamenii au plătit pentru acel teren pe care acum îl donează gratuit Primăriei", a spus din capul locului Emilian Pavel.

PSD-istul a susţinut că orădenii au dreptul la o despăgubire "justă", dar a încheiat susţinând că "din păcate vedem că nu putem obţine acest lucru dată fiind majoritatea PNL".

La cererea orădenilor...

Poziţia sa a reuşit să stârnească iritarea primarului Birta. "Cu donaţiile nu sunteţi de acord, cu renunţările la drepturi nu sunteţi de acord, cu exproprierile nu sunteţi de acord... Cum să ne implementăm atunci proiectele?", a întrebat edilul.

Birta a explicat că iniţiativa donaţiilor de terenuri a aparţinut proprietarilor, nu municipalităţii.

"Oamenii doresc să construiască şi, pentru că sunt obligaţi să respecte anumite regulamente de urbanism care spun că trama stradală trebuie să aibă un numit număr de metri, trebuie să doneze sau să renunţe la o parte din teren în favoarea Primăriei care va veni în viitor şi va asfalta strada", a argumentat Birta.

În final, cele 25 de proiecte de hotărâri au fost adoptate cu votul exclusiv al celor 20 de liberali din sală, cei şapte consilieri locali ai opoziţiei UDMR-PSD preferând să se abţină de la vot.