Veniturile din parcări ale Oradiei au scăzut anul trecut, în premieră, cu peste 385.000 euro, ca urmare a restricţiilor de circulaţie impuse pe fondul pandemiei de Covid-19 şi a muncii de acasă.

După o creştere treptată - de la încasări de 9,9 milioane lei pe an în 2016, care au urcat la 13,7 milioane lei în 2017 şi 16,5 milioane lei în 2018, pentru a ajunge la 19,3 milioane lei în 2019 - anul trecut, veniturile oraşului de pe urma parcărilor s-au diminuat cu 1,8 milioane lei, ajungând, astfel, la 17,4 milioane lei.

"Veniturile din parcări au scăzut ca urmare restricţiilor de circulaţie. Oamenii au stat acasă aşa că nu şi-au mai plătit tichete sau abonamente de parcare. În plus, dacă în 2019 aveam în serviciu 42 de oameni, în 2020 numărul lor a scăzut la 33 de angajaţi. Am avut colegi care s-au mutat la Poliţia Locală, colegi de pe maşinile de ridicat care şi-au cerut transferul la Ambulanţă, unde era nevoie de oameni şi se ofereau bani mai mulţi, şi colegi care au plecat pur şi simplu", a declarat joi, pentru BIHOREANUL, şeful Direcţiei Patrimoniu Imobiliar, Lucian Popa, în urma conferinţei de presă privind raportul de activitate al acestei structuri în anul 2020.

Directorul a mai pus scăderea veniturilor din parcări pe seama celor trei luni de gratuitate acordate de municipalitate şoferilor care şi-au lăsat maşinile în parking-urile din Piaţa Independenţei şi strada Braşovului.

"Un an mai ciudat"

Potrivit acestuia, anul trecut a fostul unul complicat. "2020 avut părţi bune şi părţi proaste. Pe de o parte a fost un an mai ciudat, în care nu am ştiut la ce să ne aşteptăm, iar pe de cealaltă parte a fost unul mai liniştit în care, având în vedere anularea tuturor evenimentelor şi competiţiilor, am putut lucra aşezat", a spus Lucian Popa.

El a dat ca exemplu lucrările de reabilitare a Bazinului Olimpic. "Dacă ar fi fost program normal, clubul ne-ar fi presat să închidem şantierul cât mai repede pentru că ar fi avut de organizat evenimente. Aşa, am avut timp să descoperim şi să înlăturăm mai multe minusuri ale proiectului, pe care iniţial nu le-am văzut", a spus Popa.

"Lucrurile vor reveni la normal..."

În ceea ce priveşte anul 2021, directorul DPI se aşteaptă la o relansare a activităţii. "Treptat lucrurile vor reveni la normal şi, în mod cert, veniturile vor creşte inclusiv pe capitolul parcări", a afirmat directorul.

Popa spune că anul acesta municipalitatea îşi va majora numărul controlorilor de la 12, câţi are în prezent, la circa 20. "Potrivit normativelor, ar trebui să existe un controlor la 300 de locuri de parcare, ori noi suntem mult sub acest prag. La 8.000 de locuri de parcare avem doar 12 controlori", a declarat acesta.

Concursul urmează să fie anunţat pe site-ul municipalităţii la jumătatea lunii martie, efectivele de controlori urmând să crească din vară.

De altfel, diminuarea veniturilor pe fondul pandemiei a făcut ca veniturile totale ale DPI să se reducă cu 1,81%. Adică, de la 49,2 milioane lei în 2019, la 48,3 milioane lei în cursul anului trecut.