Andrei Hamza, orădeanul acuzat că a escrocat două orădence pe care le-a lăsat fără bani în conturile bancare, a fost condamnat la 2 ani şi 5 luni de închisoare cu suspendare, printr-o hotărâre nedefinitivă pronunţată, miercuri, de Tribunalul Bihor.

Hamza a fost arestat preventiv pe 12 februarie anul trecut şi trimis în judecată din spatele gratiilor o lună mai târziu, pentru efectuarea de operaţiuni financiare în mod fraudulos, acces ilegal la un sistem informatic şi fals în înscrisuri sub semnătură privată, acuze care privesc fapte pe care le-a comis în ianuarie 2020.

Concret, el şi-a sunat victimele şi s-a dat drept femeie, reprezentantă a unei organizaţii care desfăşoară cursuri de recalificare profesională, reuşind să le convingă să îi trimită copii ale unor acte de identitate, cardurile de credit, precum şi codurile PIN ale acestora, sub pretextul că documentele solicitate sunt necesare pentru înscrierea la cursurile respective. 

În acest mod, Hamza le-a furat celor două femei toţi banii din cont, încheind şi un contract de credit pe numele uneia dintre victime.

În urma procesului declanşat la Tribunalul Bihor, bărbatul a fost condamnat la 2 ani şi 5 luni de închisoare cu suspendare. Hotărârea judecătorească nu este definitivă, putând fi atacată, cu apel, care se va judeca la Curtea de Apel Oradea. 

Între timp, Hamza a fost eliberat din arest şi se află sub control judiciar, el fiind judecat, încă, în alte două cauze asemănătoare: una la Tribunalul Bihor şi una la Judecătoria Oradea.

Totodată, bărbatul e anchetat, împreună cu un complice, Carol Struţ, după ce a golit conturile bancare ale unor persoane cu dizabilităţi, aflate în grija Asociaţiei Alsterdorf. Escrocii au furat datele păgubiţilor şi au cerut în numele acestora să li se trimită la domiciliu carduri noi în locul unora care le-ar fi fost furate, dar la alte adrese decât cele din contracte, unde curierii le-au predat fără nicio verificare a identităţii. Frauda, posibilă din cauza acestei breşe de securitate în procedura de livrare a cardurilor la domiciliu, s-a ridicat la aproximativ 17.000 lei, după cum a dezvăluit BIHOREANULUI directorul fundaţiei, Emil Cuc.

După frauda descoperită la Oradea, BCR şi-a revizuit procedurile de identificare în cazul apelurilor telefonice, luând măsuri pentru a evita asemenea fraude. Concomitent, banca a înaintat Poliţiei propria plângere, cerând clarificarea modului în care informaţiile clienţilor au ajuns în posesia unor străini. Dacă iniţial reprezentanţii băncii nu au returnat banii sustraşi de Hamza din conturile clienţilor, după ce cazul a fost făcut public de BIHOREANUL toate cele 5 persoane au fost despăgubite.