Filosoful Mihai Şora a povestit pe pagina sa de Facebook că a primit o factură la curent de peste 6.000 de lei, de la Enel, în ciuda faptului că, spune el, nu are prea multe aparate electronice în casă.

Mihai Şora a scris miercuri pe Facebook ce aparate electronice are în casă. El a spus că foloseşte un bec la masa de scris, un frigider marca Zanussi A+++, un laptop HP, o tabletă Apple, un telefon mobil şi o maşină de spălat rufe.

Şora a subliniat că nu are televizor în casă, nici aer condiţionat, aparat de cafea sau alte electrocasnice.

„Din când în când, recunosc, un pipi/kk scurt la baie, cu becul aprins. 6.096,99 de lei (şase mii nouăzeci şi şase şi nouăzeci şi nouă centime) de plată la ENEL – factura cu ID 42005859787. Data scadentă: 28.09.2022. Este pentru prima dată când mă izbesc de un asemenea elefant. Cum să fac?", și-a întrebat Șora, în final, urmăritorii. 

Joi, acesta a revenit cu un nou mesaj pe Facebook, explicând că din 7 iulie până în 14 septembrie a consumat 161 de kilowaţi.

De data aceasta, compania Enel i-a răspuns pe Facebook. „Bună dimineaţa, domnule Mihai Şora, ne pare rău pentru situaţia semnalată. Am început verificări şi vom reveni cu primele detalii la dumneavoastră în cel mai scurt timp. Până când vom finaliza aceste verificări, factura dumneavoastră va fi suspendată de la plată. Vă mulţumim că aţi sesizat problema", i-au răspuns reprezentanţii companiei energetice.  

În secţiunea de comentarii a postării lui Mihai Şora, mai multe persoane au scris că şi ei sau membri din familia lor s-au aflat în situaţii similare. "I s-a întâmplat şi mamei mele când i-au citit greşit contorul şi au pus cifre în plus. Verificaţi sa fie consumul corect. Sper ca Enel Romania să rezolve problema cât se poate de repede şi să fie corecţi pe viitor cu consumatorii. Se vede că în România furtul este sport național. Nu numai Enel face «greșeli» de genul ăsta", a scris o femeie.

UPDATE: Reacția Enel

După apariția acestui text, reprezentanți ai Enel au transmis BIHOREANULUI un punct de vedere pe care îl redăm integral mai jos:

“Enel Energie Muntenia a emis pe numele domnului Mihai Șora o factură de regularizare care reflectă consumul real înregistrat în perioada respectivă (octombrie 2020 - august 2022), când nu s-au putut efectua citiri de contor, din cauza lipsei de acces în locuință (unde este amplasat acesta). Asigurăm toți clienții că verificăm modul de facturare și îl adaptăm continuu, astfel încât el să reflecte corect modificările legislative numeroase și la intervale scurte de timp în domeniul energiei. De asemenea, îndrumăm clienții să transmită lunar indexul lor de consum de energie și să asigure accesul la contor pentru citire, astfel încât facturarea să reflecte  consumul lor real”, arată precizarea transmisă de Oxygen, agenția de comunicare a grupului Enel.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!