Un prim proiect din cele două depuse în acest an pentru modernizarea Aeroportului din Oradea cu fonduri europene de aproape 50 milioane euro a fost aprobat miercuri, a anunţat în ultima şedinţă din acest an preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Ilie Bolojan.
"Primul proiect a fost acceptat, a fost admis azi", a spus, laconic, Bolojan, făcând trimitere la proiectul pentru "Creşterea siguranţei şi securităţii pe Aeroportul din Oradea".
În valoare de 22 milioane euro, acesta prevede împrejmuirea aeroportului cu un aşa numit "gard inteligent", dotat cu senzori de mişcare şi camere de supraveghere cu infraroşu, fapt ce va permite reducerea cheltuielilor cu paza, dar şi amenajarea unor drumuri perimetrale pentru accesul vehiculelor serviciilor de urgenţă, precum Ambulanţa, SMURD, Pompieri, Poliţie şi unitatea antiteroristă a SRI.
"Chiar azi am primit înştiinţarea că acest prim proiect pe care l-am depus a fost aprobat şi va primi finanţare", a declarat BIHOREANULUI, după şedinţa CJ Bihor, directorul Aeroportului, Răzvan Horga.
Prin urmare, pasul următor este licitarea lucrărilor de proiectare şi execuţie în vederea implementării proiectului, care este finanţat cu fonduri UE din POIM (Programul Operaţional Infrastructură Mare).
Tot miercuri, în ultima şedinţă din acest an a CJ Bihor, desfăşurată online, cei 32 de consilieri judeţeni prezenţi au adoptat, în unanimitate, o hotărâre ce permite ca Regia Autonomă Aeroportul Oradea să reprezinte judeţul în procedura de expropriere necesară realizării unui al doilea proiect depus anul acesta pe fonduri europene, pentru "Dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii aeroportuare".
În valoare de 27 milioane euro, acesta prevede extinderea pistei cu 400 metri (de la 2.100 la 2.500 metri), astfel încât la Oradea să poată ateriza şi aeronave de tip Boeing 737 seria 800 şi Airbus A320, ceea ce ar permite curse mai lungi. De asemenea, acest proiect vizează achiziţia şi instalarea unui sistem de balizaj al pistei, precum şi extinderea cu 32.000 metri pătraţi a platformei de debarcare/îmbarcare, pentru a putea găzdui mai mult de două aeronave, cât este posibil în prezent.
Şi acest proiect a fost depus tot în cadrul POIM, iar "jurizarea" lui de către autoritatea de management ar urma să aibă loc la începutul anului viitor.
Pentru prelungirea pistei vor fi necesare exproprieri de terenuri care în prezent au regim agricol, iar directorul Aeroportului, Răzvan Horga, afirmă că 90% dintre acestea sunt pe teritoriul administrativ al municipiului Oradea şi 10% pe teritoriul comunei Nojorid, înspre care va fi extinsă pista.