În opt ani, firma orădeană Construct Mod nu a fost în stare să modernizeze 33,3 kilometri ai DN 76 între Ştei şi Vârfuri, conform contractului ce-i fusese atribuit în 2009 de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (acum Compania Naţională de Infrastructură Rutieră din România), astfel că acesta i-a fost reziliat. Urmarea? Finalizarea lucrărilor se amână, din nou, cel puţin cu un an.

Se caută constructor

„La începutul acestei săptămâni, CNAIR a înştiinţat societatea Construct Mod, printr-o adresă trimisă de conducerea centrală a Companiei, asupra rezilierii contractului. Motivul este că firma nu a mobilizat personal şi utilaje pentru finalizarea lucrărilor de modernizare a tronsonului Ştei - Vârfurile”, a declarat vineri, pentru BIHOREANUL, şeful Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri Cluj, Radu Băruţa.

Potrivit acestuia, CNAIR a declanşat deja procedurile pentru organizarea unei licitaţii în urma căreia să desemneze un nou constructor, care să execute lucrările rămase de făcut. „Cel mai probabil, licitaţia pentru noul constructor va avea loc în primăvară”, a explicat Băruţa.

În cazul în care nu se vor prezenta firme interesate să execute lucrările sau rezultatele licitaţiei vor fi contestate, atribuirea contractului poate fi amânată până la finalul verii sau chiar mai mult, aşa încât scenariul cel mai optimist, adică fără nicio contestaţie şi cu reluarea imediată a lucrărilor, ar însemna că acestea vor fi finalizate abia la începutul anului 2020.

Drumar ţepar

BIHOREANUL a semnalat riscul unei noi amânări a finalizării lucrărilor (termenul iniţial expirând în urmă cu aproximativ 6 ani) încă în luna septembrie a acestui an, când a dezvăluit că şantierul a fost „îngheţat” de firma Trameco, angajată de Construct Mod să-i facă treaba.

Parte a grupului Selina, Trameco a fost angajată de Construct Mod în vara anului 2016, când şeful de atunci al CNADNR, Cătălin Homor, şi ministrul Transporturilor, Dan Costescu, l-au ameninţat pe patronul Ovidiu Moldovan cu rezilierea contractului.

Cu spatele la zid, Moldovan l-a convins pe proprietarul grupului Selina, Beniamin Rus, să finalizeze lucrările, care atunci erau la stadiul de 38%. În câteva luni, Trameco a mobilizat pe şantier 120 de utilaje şi 220 de angajaţi, ridicând volumul execuţiei la peste 70%, dar fără a fi plătită de Construct Mod, aşa încât în septembrie a suspendat lucrările.

La acel moment, Ovidiu Moldovan l-a contrazis pe Rus şi spunea că va angaja o altă firmă, „cel mai probabil ARL-Strabag”, ceea ce însă nu s-a mai întâmplat, concomitent Construct Mod dovedindu-se incapabilă să finalizeze lucrările prin forţe proprii. De fapt, la fel ca în toţi cei peste opt ani scurşi de la asumarea contractului pierdut acum...

Citeşte pe aceeaşi temă şi articolul: Ţeapă de drumar: Lucrările pe DN 76, între Ştei şi Vârfuri, s-au oprit din cauza Construct Mod