Drumul expres înaintează rapid. "În acest moment, stadiul de realizare a lucrărilor este de 75%. Ceea ce este important e că toate lucrările ce ţine de consolidarea versanţilor, precum şi execuţia micropiloţilor foraţi şi a ancorelor pasive sunt realizate. De asemenea, toate grinzile pasajelor au fost instalate. Momentan se lucrează la placa de suprabetonare", a declarat viceprimarul Mircea Mălan, vineri, în cadrul unei conferinţe de presă desfăşurată în teren.
În prezent, constructorul finalizează lucrările de consolidare a dealului, paralel cu linia ferată, şi amenajează bretelele de legătură între străzi. Breteaua de legătură dintre străzile Piatra Craiului şi Calea Adevărului este finalizată în proporţie de 95%, cea către strada Graurilor este terminată în procent de 50%, iar breteaua dintre străzile Ecaterina Teodoroiu şi Louis Pasteur are un stadiu de realizare de 25%.
Termenul de predare a lucrărilor stabilit pentru 30 octombrie a fost amânat la cererea municipalităţii pentru data de 15 decembrie. "Noi sperăm să circulăm la sfârşitul anului pe acest drum", a spus viceprimarul.
Opriţi în depou
Singurul obstacol în calea constructorilor rămâne, în continuare, lipsa autorizaţiei pentru construirea drumului expres prin depoul CFR. Conform proiectului, viitoarea cale de rulare va înainta spre cartierul Rogerius de-a lungul străzii Ecaterina Teodoriul cu continuare, în linie dreaptă, prin depoul CFR până la podul Teodor Neş.
"Înainte de începerea lucrărilor, când am cerut acordul CFR, discuţiile au fost de genul "Puteţi să treceţi prin ampriză". Atunci nu puteam cere aviz de la CFR pentru că era înaintea depunerii cererii de finanţare, iar apoi nu l-am mai primit", a povestit Mălan.
Potrivit viceprimarului, tronsonul rămas de executat prin terenul CFR, lung de 660 de metri, poate fi terminat în circa două luni dacă municipalitatea primeşte avizele necesare. "Sperăm să primim acceptul să lucrăm şi să nu fim nevoiţi să aplicăm varianta de rezervă", a spus edilul.
Astfel, în cazul în care municipalitatea nu va obţine aprobarea să intre cu drumul rapid prin depoul CFR, până la lămurirea situaţiei circulaţia se va derula pe traseul străzilor Ecaterina Teodoriu, Depoului şi Izvorului pe sensul de mers către Rogerius şi revenire pe strada Constanţei pentru cei care vor să ajungă în zona centrală.
Pe cele două tronsoane circulaţia se va desfăşura însă cu viteză redusă având în vedere să drumul este îngust, iar traseul numără două curbe strânse amplasate în pantă.
Alternativa necesară
Investiţia în drumul expres, se ridică la 16 milioane euro din care 11 milioane euro alocate din bugetul local iar , diferenţa urmând să fie asigurată din fonduri europene, se doreşte o alternativă la traficul aglomerat din Bulevardul Magheru. Cu o lungime de 3,5 kilometri, drumul expres va începe la podul Mareşal Constantin Prezan şi va traversa străzile Făcliei, Piatra Craiului, Adevărului, Gheorghe Doja, Louis Pasteur, Ecaterina Teodoroiu, Izvorului, Teodor Neş, pe la baza dealurilor Pisicii şi Ciuperca.
Viitoarea cale de acces va avea câte o bandă pe sens, cu o lăţime de 3,5 metri, plus trotuarele, şi va traversa la o înălţime de 5 metri străzile Piatra Craiului - cu un pasaj lung de 33,3 metri, respectiv Gheorghe Doja şi Louis Pasteur - cu un pasaj de 157,7 metri.
Lucrările sunt realizate de asocierea firmelor Trameco, Selina, Drumuri Bihor, Abed Nego, Vega '93 Galaţi, Geotec Plant Iaşi, Instgat Timişoara şi subcontractorul ELM Electromontaj Cluj Napoca.
Citeşte pe aceeaşi temă şi articolul: Drum rapid, direct în zid! Construcţia drumului expres se blochează în depoul CFR