Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a semnat joi, la Ministerul Transporturilor, contractul de finanțare din fonduri europene pentru proiectul tehnic al drumului expres DX Oradea - Arad, a anunțat vineri administrația județeană.

Licitația pentru construire, vara aceasta

Potrivit informării CJ Bihor, în această etapă se finanțează studiul de fezabilitate, din Programul Operațional Infrastructură Mare, cu suma de 22,881 milioane lei (TVA inclusă), adică echivalentul a 4,4 milioane euro, în timp ce valoarea totală a documentațiilor tehnice – adică a studiului de fezabilitate, proiectului tehnic, autorizației de construire și documentației de achiziții publice - ajunge la 11 milioane de euro, suma pentru care Bolojan a semnat contractul de finanțare cu Ministerul Transporturilor.

Tot joi, arată comunicatul CJ Bihor, studiul de fezabilitate a fost analizat în cadrul Consiliului Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care urmează să emită avizul în prima jumătate a lunii august.

„Ne propunem ca până la sfârșitul lunii august să încheiem procedura de avizare a studiului de fezabilitate, prin promovarea proiectului de Hotărâre de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici. După publicarea HG și aprobarea proiectului tehnic, se va demara procedura de licitație pentru selectarea constructorilor”, a transmis Bolojan.

Proiect îngropat și dezgropat

Ideea construirii unui drum expres între Oradea și Arad datează de peste un deceniu, dar fosta Companie Națională pentru Administrarea Drumurilor Naționale din România (CNADNR) a a abandonat studiul de fezabilitate, din cauza lipsei de finanțare.

În toamna anului 2020, după ce a devenit președinte al CJ Bihor, Ilie Bolojan, a încheiat un parteneriat cu CJ Arad și cu primăriile Oradea și Arad, preluând dosarul de la CNAIR, iar de atunci cele patru administrații locale au alocat 4 milioane euro pentru actualizarea SF-ului, recuperând ulterior banii din POIM.

Traseul DX Oradea - Arad va avea o lungime 120,1 km, cu profil de autostradă, cu patru benzi de circulație, dar fără benzi de urgență. Proiectul include și un drum de legătură de 5 km cu orașul Salonta, care va funcționa ca o centură a orașului, un drum de legătură de 3 km cu orașul Arad, și un drum de legătură cu punctul de trecere a frontierei cu Ungaria (Salonta - Békéscsaba), de 9,85 km. Astfel, lungimea totală a șoselei va fi de 138 km.

Lucrările vor fi împărțite în trei tronsoane: Oradea – Salonta, Salonta – Chișineu Criș și Chișineu Criș – Arad, iar valoarea totală estimată a proiectului, conform studiului de fezabilitate, este de 10,7 miliarde lei, inclusiv TVA, adică peste 2 miliarde euro.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!