Podul Centenarului din Oradea, aflat deja într-o fază avansată a construcţiei pe amplasamentul fostei pasarele pietonale de lângă fostul Centru de Calcul, va fi plătit în mod cert din fonduri europene.

Finanţare asigurată

Consiliul Local a aprobat marţi noii indicatori ai proiectului privind crearea de trasee pietonale şi îmbunătăţirea transportului public în Oradea în valoare totală de 70,4 milioane lei, din care contribuţia oraşului se ridică la 8 milioane lei.

Proiectul vizează crearea de trasee pietonale şi îmbunătăţirea transportului public în Oradea şi cuprinde investiţii precum construirea podului Centenarului, reabilitarea Pieţei Ferdinand, pietonalizarea străzilor Aurel Lazăr şi Libertăţii şi amenjarea de piste pentru biciclete pe malul stâng al Crişului Repede.

"Proiectul a intrat în precontractare. După aprobarea Hotărârii de Consiliu Local, aceasta va fi trimisă finanţatorului pentru a se ajunge la semnarea contractului de finanţare", le-a explicat viceprimarul Mircea Mălan aleşilor locali.

Potrivit edilului, proiectul a fost depus pentru finanţare prin POR, unde solicitanţii concurează pentru fondurile europene puse la dispoziţie, iar cei care au depus documentele mai repede au întâietate.

Bani sunt, constructori nu!

De altfel, proiectul privind crearea de trasee pietonale şi îmbunătăţirea transportului public în Oradea se află deja în diferite faze de implementare. Dacă edificarea podului Centenarului a trecut deja de faza montării tablierului, construcţia fiind programată la inagurare pentru 1 Decembrie, celelalte investiţii sunt încă în fază de licitaţie.

"Problema este că nu vin firmele la licitaţie, pe de o parte pentru că au foarte mult de lucru, iar pe de cealaltă parte pentru că nu au suficienţi oameni. La licitaţia pentru reabilitarea Pieţei Libertăţii, spre exemplu, nu s-a prezentat nimeni", a declarat Mircea Mălan jurnaliştilor după încheierea şedinţei.

Potrivit viceprimarului, licitaţia pentru atribuirea lucrărilor de reabilitare a Pieţei Ferdinand a fost câştigată de firma Drumuri Orăşeneşti, de altfel singura care s-a prezentat şi la licitaţia pentru transformarea în arteră pietonală a străzii Aurel Lazăr.