La invitaţia preşedintelui Consiliului Judeţean Bihor, Radu Ţîrle, vicepreşedintele Camerei de Comerţ Române din SUA, Ioan Blaga, originar din Aleşd, a anunţat, joi, organizarea unui mare târg destinat firmelor româneşti şi la care companiile bihorene vor fi avantajate, plătind doar o zecime din costurile de participare obişnuite.

De 10 ori mai ieftin

"Înfiinţată în 2009 la Chicago, a doua metropolă din SUA, Camera de Comerţ Românească este o interfaţă care creează relaţii între oamenii de afaceri din cele două ţări şi care are ca principal scop promovarea companiilor româneşti", a descris Ioan Blaga organizaţia din conducerea căreia face parte.

Blaga a afirmat că deja SUA, în ciuda şomajului încă ridicat, "începe să iasă din criză", economia crescând deja cu peste două procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, astfel încât reprezintă o piaţă enormă, pe care companiile româneşti o pot valorifica dacă au acest interes.

"Piaţa americană este foarte bună pentru producţia IT, produse de larg consum, mobilă, confecţii şi servicii turistice", a mai spus vicepreşedintele Camerei de Comerţ Româneşti din SUA, adăugând că o foarte bună oportunitate pentru companiile din ţară este să se promoveze cu ocazia unui eveniment expoziţional programat în această primăvară la Chicago. Este vorba despre un târg care se va desfăşura pe 22 şi 23 aprilie, pe malul lacului Michigan, la Navy Pier, şi la care companiile româneşti pot participa achitând taxe de până la 10 ori mai mici decât cele de pe piaţa americană. "De obicei, participarea la un asemenea eveniment costă de la 5.000 de dolari în sus, dar noi oferim pachete care pornesc de la 500 de dolari", a explicat Ioan Blaga.

Vicepreşedintele Camerei de Comerţ Româneşti din SUA, el însuşi om de afaceri prosper în industria construcţiilor, a spus că organizaţia pe care o reprezintă garantează cel puţin 10.000 de vizitatori în fiecare din cele două zile ale expoziţiei.

Patronatele oferă sprijin

Vicepreşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Ioan Mintaş, a declarat la conferinţa de presă susţinută joi la Consiliul Judeţean că organizaţia patronală pe care o reprezintă va oferi sprijin companiilor din Bihor care doresc să-şi promoveze produsele şi serviciile la târgul ce va avea loc la Chicago. "Vom face demersuri pentru ca firmele interesate să primească finanţarea de 15.000 de lei prevăzută prin lege pentru IMM-urile care participă la evenimente externe, sau jumătate din costurile totale de participare, din fondurile bugetare alocate în acest scop", a declarat Ioan Mintaş.

Pe de altă parte, directorul Camerei de Comerţ şi Industrie Bihor, Constantin Badea, a afirmat că încurajează orice firmă din judeţ interesată să ia parte la târg, şi că oamenii de afaceri bihoreni ar trebui să fie conştienţi de potenţialul unui asemenea eveniment.

La rându-i, preşedintele CJ Bihor, Radu Ţîrle, a dat un semnal similar, arătând că în desele sale călătorii în SUA a observat că în magazinele americane se vând foarte bine destule produse româneşti, în special anumite produse alimentare, dar şi mobilier, precum şi produse fabricate sub licenţă în România, precum sunt uneltele. "Chiar şi apa minerală Borsec şi Perla Harghitei au trecere în America, şi ar fi păcat ca firmele româneşti să nu profite de această uriaşă piaţă", a spus Ţîrle.

Firmele bihorene interesate să participe la târg pot contacta reprezentanţii Camerei de Comerţ Americane din SUA fie prin intermediul site-ului acesteia, la adresa www.rocci.us, fie prin site-ul dedicat expoziţiei, disponibil la adresa arttschicago.com.