La o zi după ce ministrul Educaţiei, Liviu Pop, a prezentat opiniei publice "proiectul" introducerii unui manual de sport începând cu prima clasă gimnazială, deputatul PNL Bihor Florica Cherecheş, vicepreşedinte al Comisiei de specialitate a Camerei, critică dur intenţia oficialului.

"De parcă nu ar fi suficient că greutatea ghiozdanelor e aproape egală cu cea a elevilor din ciclul primar şi gimnazial, aceştia având mari probleme să şi le care la şcoală, iar părinţii fiind adesea nevoiţi să o facă în locul lor, ministrul Educaţiei ne-a anunţat triumfător noua apariţie din categoria manualelor: cel de Educaţie fizică şi sport, pentru clasa a V-a, în trei variante diferite!", explică parlamentarul bihorean într-un comunicat dat publicităţii vineri, în care aminteşte că sportul "înseamnă mişcare, nu teorie".

Cherecheş spune despre ideea ministrului că este ridicolă şi păguboasă, mai ales că "şcoala românească e oricum prea teoretică şi deloc orientată spre a dezvolta abilităţile practice ale elevilor", iar introducerea unui manual de sport nu numai că va înlocui mişcarea copiilor la orele de educaţie fizică, ci le va deforma şi mai mult coloana vertebrală adăugându-l în ghiozdane celorlalte manuale.

"Oricum nu se prea ţin orele de sport, fie din lipsa unei săli de sport sau a unui teren adecvat, fie din indiferenţa unor cadre didactice sau din trocurile care se fac între profesori, pentru a ceda ora de educaţie fizică pentru una de română sau matematică", subliniază deputatul liberal, care se declară revoltată că în aceste condiţii, în loc să facă mişcare, copiii vor fi puşi să înveţe teorie despre "Organizarea activităţilor motrice", "Dezvoltare fizică armonioasă", "Capacitate motrică" şi altele din această categorie, "de parcă am vrea să-i facem manageri sportivi sau profesori de educaţie fizică".

Cherecheş îi cere ministrului să "se lase de glume", să treacă la "lucruri serioase" şi să "nu arunce banii noştri pe fereastră", ci să-i investească în infrastructura şcolară, în dotări şi echipamente pe care părinţii sunt obligaţi să le plătească în ciuda pretenţiilor că şcoala ar fi gratuită.

"După ultimele declaraţii ale ministrului Pop, care admite că e posibil să nu prea fie folosit manualul, căci nici cel de Muzică nu e utilizat prea des, stau şi mă întreb care e utilitatea lui, în afară de a îngroşa conturile celor care l-au produs?", se întreabă retoric deputatul bihorean.