Era cazul ca Ilie Bolojan şi Florin Birta să ne scoată din amorţeala specifică perioadei de concedii. Au ieşit la rampă cu o adevărată bombă: Oradea îşi face propria companie aviatică.

Măsura nu este una luată la nervi, pe motiv că Taromul bagă tarife nesimţite, nici ca să concureze cu un Debreţin care, dacă pierde pasagerii din România, se va putea baza în continuare pe locuitorii din împrejurimi. Această companie e clocită de luni bune, oamenii au mers în Danemarca să vadă cât de viabilă este o companie similară şi abia apoi au ieşit în presă, spre disperarea celor care 4 ani s-au străduit să desfiinţeze de facto aeroportul orădean.

Celor care cred că această companie este una low-cost trebuie să le tai elanul. În primul rând că nu e vorba de o firmă care să lege Oradea de marile destinaţii unde trăiesc românii. Sunt prevăzute două avioane mici care pot face zboruri până la Bucureşti, Viena, maximum Munchen. Iar vara ne-ar putea duce spre destinaţii turistice, fără să mai apelăm la aeroporturile din Cluj sau Timişoara. Dar pentru asta bihorenii vor trebui să plătească. În mod cert, la cum arată actuala piaţă aeronautică, fără subvenţii substanţiale compania e moartă din start.

Dar de ce să ne fie frică de subvenţii? În momentul de faţă orădenii nu subvenţionează din impozitele lor transportul în comun? Primăria, tot din banii tuturor orădenilor, subvenţionează şi gigacaloria, chit că mulţi dintre cei care stau la blocuri au venituri consistente.

Asistăm la o mişcare care, din punct de vedere al imaginii, poate dărâma mitul Bolojan. Dacă treaba nu iese bine, e vina "ţăranului din Birtin". Dacă iese bine, cârcotaşii vor spune că tot ce s-a făcut ţine de normalitate, dând exemplul din Danemarca.

Ca orădean, doresc companiei viaţă lungă!