Fostul ministru al Transporturilor, Ovidiu Silaghi, martor în dosarul vicepresedintelui Consiliului Judetean Satu Mare, Mircea Govor, a fost audiat, vineri, timp de patru ore de procurori la sediul DNA Oradea.

Între altele, Silaghi a fost chemat să dea lămuriri despre interceptările în care Govor se lăuda că l-a impus pe acesta candidat pe listele PSD la alegerile parlamentare parţiale din vara lui 2014 pentru colegiul 2 Satu Mare, pentru a îngreuna o altă anchetă a DNA în care procurorii au cerut ridicarea imunităţii lui Silaghi, care la vremea respectivă era europarlamentar.

La ieşirea din sediul DNA Oradea, fostul ministru al transporturilor le-a declarat jurnaliştilor că întrebările procurorilor anticorupţie au fost legate "de Satu Mare, de Consiliul Judeţean Satu Mare şi de relaţiile politice din Satu Mare" şi că a răspuns doar la întrebările care i s-au pus deoarece "niciodată nu este bine să răspunzi la întrebări care nu ţi se spun".

Întrebat, de asemenea, la ce se aşteaptă în legătură cu problemele sale cu Justiţia, Silaghi a răspuns că în România nu se mai pot face planuri decât pe două zile. "Ce se mai poate întmpla? Vedeţi că planul pe termen în România e de două zile. Ce se mai întâmplă în următoarele luni, de unde să ştiu? Deja, de luni, e plan cincinal", a spus deputatul.

Fost ministru al Transporturilor, al IMM-urilor dar şi europarlamentar, Silaghi este deputat şi preşedinte al organizaţiei ALDE Satu Mare. Ajutorul la care face referire Mircea Govor în discuţiile interceptate de procurori ar fi fost dat în dosarul în care, în 2013, procurorul şef al DNA a cerut începerea urmăririi penale împotriva deputatului pentru trafic de influenţă.

Potrivit procurorilor, în cursul anului 2012, Ovidiu Silaghi, în calitate de ministru al Transporturilor, i-ar fi pretins lui Nelu Iordache, administrator al companiei de transport aerian Romstrade SRL, deschiderea unor noi rute care să lege Aeroportul Satu Mare de alte destinaţii din Europa.

Silaghi i-ar fi promis în schimb lui Nelu Iordache că va interveni pentru ca Romstrade să continue contractele pe care le avea în derulare cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), structură aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor, şi pentru ca plăţile intermediare să fie făcute într-un termen rezonabil. În acel dosar, Silaghi era suspectat şi că ar fi primit de la Iordache 200.000 de euro pentru a interveni pe lângă conducerea CNADNR SA pentru ca societatea să nu rezilieze contractele cu firma sa.