În prezenţa a peste 100 de specialişti şi proprietari de unităţi turistice din Bihor, vineri a fost lansat, în sala de conferinţe a Hotelului Ramada, Ghidul metodelor de atragere şi fidelizare a clienţilor în unităţile de cazare, conceput de profesionişti din Bihor şi Hajdu Bihar, în cadrul Programului de Cooperare Transforntalieră România - Ungaria, derulat între Direcţia de Dezvoltare şi Implementare a Proiectelor din cadrul Consiliului Judeţean Bihor şi de Centrul de Formare Profesională în Turism din Hajdu Bihar.

Ghidul este, de fapt, un adevărat manual care prezintă de la A la Z toate aspectele ce pot asigura unităţilor de cazare turistică succesul în ce priveşte găsirea şi loializarea clienţilor. El arată cum se aleg şi dezvoltă serviciile de discount, de ce este necesară publicitatea şi cum se face în mod eficient, cum se fac rezervările şi primirea turiştilor, cum se amenajează spaţiile de gătit, cum se organizează mesele (de la micul dejun la cinele tematice ori pomana porcului, în cazul turismului tradiţional), cum se organizează petrecerile cu muzică şi dans, ce articole de mobilă, lenjerie şi aparatură sunt indispensabile în unităţile de cazare, care sunt articolele pentru petrecerea timpului liber pe care hotelierii le pot pune la dispoziţia turiştilor pentru ca şederea acestora să fie cât mai plăcută, cum se organizează campingurile, excursiile şi drumeţiile, ce criterii trebuie să îndeplinească sălile de evenimente, cum se amenajează sălile pentru gimnastică, saună, jacuzzi, masaj şi solariile etc.

Ghidul este, deci, un "abecedar" complet, cu atât mai util cu cât, încă, mai ales în Bihor, proprietarii şi personalul din pensiuni şi moteluri nu au cu adevărat studii de specialitate, astfel încât le acoperă "găurile" din pregătirea profesională şi îi face să fie mai ospitalier şi mai atenţi la nevoile turiştilor.

Lucrarea poate fi procurată de către doritori la sediul Direcţiei de Dezvoltare şi Implementare a Proiectelor din cadrul Consililului Judeţean.