Ghişeele de plată a taxelor şi impozitelor din cadrul Primăriei vor rămâne închise până pe 15 ianuarie, chiar dacă prima zi lucrătoare din anul 2018 va fi pe 3 ianuarie.

Angajaţii municipalităţii au nevoie de două săptămâni pentru a închide anul fiscal 2017 şi pentru a calcula obligaţiile fiscale ale fiecărui orădean în noul an.

"În perioada 3 - 12 ianuarie se va derula acţiunea de închidere a anului fiscal 2017 şi de deschidere a anului fiscal 2018, motiv pentru care în această perioadă activitatea de încasare va cuprinde doar taxe fără debit precum taxe de timbru, taxe pentru emiterea certificatelor fiscale, avizelor şi autorizaţiilor de orice fel şi amenzi de circulaţie sau parcare plătite în 48 de ore", se menţionează într-un comunicat al municipalităţii.

Potrivit anunţului Primăriei, în acest interval, contribuabilii cu datorii faţă de bugetul local vor putea face plăţi doar prin vitament bancar sau prin mandat poştal.

Chiar dacă încasarea impozitelor este suspendată pentru două săptămâni, funcţionarii vor prelua de la orădeni declaraţiile fiscale privind clădirile şi terenurile tranzacţionate, acestea urmând să fie operate însă abia din 15 ianuarie şi vor viza fişele de înmatriculare auto cu condiţia depunerii declaraţiilor pentru stabilirea taxei auto însoţită de documentele primare aferente.

Reluarea încasărilor taxelor şi impozitelor datorate bugetului local în 2018, inclusiv a celor pentru clădiri, terenuri şi autovehicule se va face începând din data de 15 ianuarie.

Începând din noul an impozitele pe proprietate au fost majorate cu 20%. Spre deosebire de anii anteriori bonificaţia acordată de municipalitate pentru plata stingerea integrală a obligaţiilor fiscale înainte de primul termen de plată din 31 martie a fost diminuată de la 10% la 5%.