Centrul istoric al Oradiei va avea propria hartă panoramică. Municipalitatea orădeană a investit 19.970 lei din fonduri europene pentru realizarea unei hărţi în relief cu clădirile din zona centrală pentru ca acestea să fie recunoscute mai uşor de către turişti.

"Folosind o anchetă fotografică aeriană cu una privitoare la faţade, planuri GIS şi diverse relevee, s-a creat o schiţă cu întreaga tramă stradală şi s-a stabilit o zonă ce va fi trasată în hartă, din ansamblul general al centrului istoric", a declarat managerul de proiect, Dumitru Sim, vineri în cadrul unei conferinţe de presă.

Pentru realizarea hărţii au fost trecute în revistă principalele zone de interes, arterele pietonale, bulevardele şi zonele de acces, formându-se mai multe zone individuale de lucru care au fost ulterior ansamblate şi coagulate într-un tot unitar. Lucrarea a fost atribuită pe bază de licitaţie firmei Studio Samuilă, aparţinând orădeanului Adrian Samuilă.

Harta personalizată a centrului istoric reprezintă zona cuprinsă între Cetate şi străzile Mareşal Averescu, Redutei, Dobrogeanu-Gherea, Griviţei, Sucevei, Ion Vidu, Bacăului şi Armatei Române până la parcul Bălcescu, bulevardele Decebal, Dacia şi străzile Berzei, Republicii, Louis Pasteur, Măcinului şi podul Dacia.

Formatul final va fi tipărit policrom în 15.000 de exemplare la o dimensiune de 50 pe 70 centimetri şi va fi prins într-un buzunar de protecţie. Harta va fi tipărită în următoarele 45 de zile, pentru a putea fi pusă la dispoziţie turiştilor care tranzitează oraşul.

Lucrarea face parte dintr-un proiect mai larg, în valoare de 973.556 lei, intitulat "Pachet Complex de Promovare a Turismului Cultural: Centrul Istoric Oradea - Arhitectură, Cultură, Legendă", cu derulare în perioada martie 2011 - martie 2013.

Printre activităţile finanţate prin proiect, din fonduri europene, se numără organizarea a două ediţii a festivalului Serbările Cetăţii, crearea unui portal turistic al oraşului, editarea şi distribuirea a două spoturi video cu rol de promovare a turismului cultural şi de patrimoniu, crearea unui pachet turistic publicitar reprezentativ pentru municipiu "Oradea - oraşul aminitirilor plăcute" în format tipărit şi multimedia (CD şi DVD) în 70.000 de exemplare, precum şi conceperea, editarea şi promovarea turistică a oraşului şi regiunii prin intermediul a patru numere ale revistei semestriale de profil intitulate "Cetatea Oradea - revistă de patrimoniu şi turism".